Pogledajte koje je sve opcije Facebook ukinuo
Facebook je pre par dana proslavio svoj 10. rođendan, u toku decenije postojanja lansirao je dosta proizvoda i funkcija kako bi poboljšao korisničko iskustvo. Stvari poput Facebook Beacon, Deals i Credits su samo neke koje je kompanija predstavila i još brže ugasila.
Predstavljamo vam deset stvari koje je Facebook ukinuo ubrzo po lansiranju.
1. Facebook Beacon
Facebook Beacon imao je za cilj da prati šta korisnici kupuju online, a zatim da informaciju podeli sa oglašivačima. Na ovaj način bi reklame pogađale korisnikove sklonosti, a s obzirom da je poznato da ljudi preteruju sa šerovanjem na društvenim mrežama, Beacon je bio previše.
Još jedan problem je bio taj što je Beacon pratio kupovine i kada korisnici nisu ulogovani na Facebook, što je moglo da izazove probleme sa privatnošću. Ugašen je krajem 2007. godine.
2. Facebook Credits
U cilju ohrabrenja miliona korisnika da troše novac, Facebook je stvorio virtuelnu valutu pod nazivom Facebook Credits.
Korisnici su ga najviše koristili za razne igrice poput FarmVille, što im je omogućavalo da za pravi novac kupuju virtuelne predmete i unapređuju se u njima.
Ovaj servis nije zaživeo i ugašen je krajem 2012. godine.
3. Facebook Places
Kako bi se takmičio sa aplikacijama poput Foursquare-a, Facebook je stvorio Places. U pitanju je "čekiranje" lokacija za mobilnu aplikaciju, što omogućava korisnicima da objave gde se nalaze.
Ljudi uglavnom nisu bili zainteresovani za ovu varijantu čekiranja, pa je Facebook ovu funkciju promenio u Nearby Places.
4. Facebook Deals
Facebook je tokom 2011. godine pokušao da se takmiči sa raznim sajtovima koji služe za skupljanje raznih popusta. Ovaj servis je nazvan Deals, a prikupljao je sniženja lokalnih prodavnica, i nudio korisnicima vaučere za Facebook Credits koji je u to vreme još uvek bio aktuelan.
Servis je testiran u pet gradova ali nikada nije zaživeo kako treba.
5. Facebook Subscribe
Servis Subcribe lansiran je u septembru 2011. godine, a omogućavao je korisnicima da prate poznate ličnosti ili druge ljude koje žele čak iako nisu prijatelji.
U decembru 2012. godine , Facebook je Subscribe promenio u "Follow".
6. Facebook on This Day
Facebook je ovaj servis lansirao 2011. godine. On je pokazivao statuse koji su korisnici objavili nekada davno. "On This Day" i nije bio toliko loš servis, s obzirom da je pružao zanimljive informacije iz prošlosti.
Nažalost, nakon testiranja, Facebook je odustao od ove opcije, iako je tokom prošle godine ponovo došao na ideju za ovako nešto.
7. Facebook Sponsored Stories
Jedan od mnogobrojnih Facebook proizvoda u vezi sa reklamama je i "Sponsored Stories". Ukoliko je neko od vaših prijatelja prokomentarisao ili lajkovao nešto vezano za neki proizvod, taj proizvod je mogao da iskoristi njegov komentar i sliku za reklamu.
Međutim, korisnici nisu pitani za dozvolu pre korišćenja njihovih podataka, što je dovelo do raznih tužbi i poravnanja od 20 miliona dolara.
Planirano je da se do aprila u potpunosti ugasi ovaj projekat.
8. Facebook Online Offers
Facebook je tokom 2012. godine testirao program "Offers". Oglašivači su korisnicima mogli da ponude razne pogodnosti i kupone koje bi mogli da iskoriste. Mreža je odlučila da ugasi online funkciju, odlučujući se samo za in-store ponude.
9. Facebook Questions
Početkom 2010. godine korisnici su mogli da postavljaju pitanja kao deo statusa, kako bi se pojavila u "news feed-u". Facebook je odlučio da ugasi ovu opciju, i sada je moguće postavljanje pitanja jedino u grupama.
10. Facebook Physical Gifts
Nekada je bilo moguće vašem prijatelju na Facebook-u poslati pravi poklon poput slatkiša, plišanih igračaka i sličnih stvari. U 2013. godini kompanija se odlučila da ugasi slanje pravih poklona iz razloga, što je više od 80 odsto ljudi ovu uslugu koristilo samo za slanje elektronskih čestitki.
(Telegraf.rs / Izvor: mashable.com)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
steva
fecebook je proslost sto se mene tice sta god da mejaju das me briga
Podelite komentar