SREĆAN ROĐENDAN: Devet godina Fejsbuka
Najpopularniju društvenu mrežu Fejsbuk, bez koje se više ne može zamisliti svakodnevica, osnovao je 4. februara 2004. godine bivši student Harvarda Mark Zakerberg.
Na svom početku, Fejsbuk je bio namenjen samo studentima na Harvardu koji su tim putem mogli da komuniciraju međusobno i razmenjuju informacije. Kasnije su im se pridružili i drugi fakulteti i srednje škole, da bi danas bila jedna od najposećenijih društvenih mreža na svetu, sa više od milijardu korisnika.
Međutim, danas ova mreža predstavlja i veliki izvor informacija. Skoro da nijedno okupljanje, bilo da je u pitanju žurka, koncert, izložba, premijera filma, godišnjica mature ili pak okupljanje u lokalnom kafiću ne može proći bez takozvanog iventa na Fejsu, kako ga popularno zovu mlađe generacije.
S obzirom na to da je aplikacija Fejsbuka za mobilne telefona odlično urađena i pristupačna sa svakog mesta, dešava se da se na ovoj mreži objave informacije pre nego što se zvanično pojave na nekom od veb-portala.
A koliko je u svetu današnje komunikacije uloga ove društvene mreže postala neizbežna, svedoči i činjenica da je, pored svetskih zvezda iz svih oblasti zabave i kulture, sveta politike, ekonomije, ekologije i društva, nedavno nalog na Fejsbuku otvorio i papa Benedikt XVI.
Papa je čak nedavno upozorio lidere Rimokatoličke crkve da ne mogu ignorisati društvene mreže kao što su Fejsbuk i Tviter, već da to predstavlja realnost kojoj treba da se okrenu kako bi širili veru novim generacijama.
Problem sa kojim se ova društvena mreža suočavala jeste pitanje privatnosti, pa je tim povodom januara ove godine Zakerberg predstavio novi pretraživač koji, kako je istakao, uz precizniju pretragu željenih sadržaja, osigurava i potpunu diskreciju korisnicima. Nova usluga pod nazivom "graph search" omogućava korisnicima precizniju pretragu ljudi, mesta, slika i interesovanja.
Uprkos kritikama, Fejsbuk je danas najpopularniji servis za socijalizaciju sa rastućim brojem korisnika te je čak prozvan i "novim Internetom", a Zakerberg stekao nadimak "novi Bil Gejts". O vrednosti Fejsbuka najbolje govori podatak da je Majkrosoft krajem 2007. godine platio 240 miliona dolara za 1,6 posto udela u deonicama ove društvene mreže.
(M. S. / Izvor: Tanjug)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
sasa
wecu glupost od owog fb nisam jos wideo!!! swetska glupost!!!
Podelite komentar
Neki Tamo
@sasa
Podelite komentar