Evropska unija je spremna da revidira zakon o kolačićima, priznaje da su baneri za kolačiće dosadni
Evropska unija se suočava sa nezadovoljstvom korisnika interneta zbog dosadnih banera za kolačiće, koji su postali gotovo svakodnevna pojava na većini veb-sajtova. Kako bi korisnicima pružila veću kontrolu nad njihovim podacima tokom pretraživanja, EU je uvela obavezu dobijanja saglasnosti posetilaca za korišćenje kolačića. Međutim, ova mera je dovela do "umora od kolačića", prepoznatog od strane EU autoriteta.
Pravosudni komesar EU Didije Rejnders nedavno je izjavio za nemački list "Velt am Zontag" da je Evropska komisija svesna koliko su baneri za saglasnost o kolačićima postali iritantni i da se razmatraju moguća rešenja. Iako veb-sajtovi više ne mogu aktivirati kolačiće bez obaveštavanja korisnika, cilj nije da pretraživanje vebom postane iscrpljujuće.
Većina posetilaca veb-sajtova u poslednjih nekoliko godina susrela se sa banerima ili iskačućim prozorima koji traže dozvolu za različite vrste kolačića, uključujući one neophodne za osnovnu funkcionalnost sajta, reklamne kolačiće i druge. Srećom, mnogi sajtovi nude jednostavan izbor između prihvatanja svih kolačića ili blokiranja svih neesencijalnih. Međutim, brojni sajtovi zahtevaju višestruke klikove da bi se odbili kolačići, često navodeći posetioce da izaberu opciju "dozvoli sve" zbog praktičnosti.
Ovi baneri se prikazuju u skladu sa regulativama GDPR-a o privatnosti koje je EU uvela 2018. godine. Rejnders je napomenuo da komisija teži ublažavanju "umora od kolačića", istovremeno osiguravajući da korisnici razumeju mehanizme online oglašavanja i donose informisane odluke o svojim podacima. Jedno od predloženih rešenja je zahtevanje od veb-sajtova da pamte preferencije posetilaca, čime bi se saglasnost tražila samo jednom godišnje.
Komisija se nada da će velike platforme poput Mete, X i drugih dobrovoljno pristati na "zavet o kolačićima". Ovaj zavet bi uključivao pružanje transparentnih informacija o upotrebi kolačića i izbegavanje iritiranja korisnika. Očekuje se da će manji veb-sajtovi slediti ovaj pristup.
Balansiranje privatnosti podataka i potreba za oglašavanjem nije izazov samo za regulatorne organe. Google radi na tranziciji Chrome-a od korišćenja kolačića. Inovacije poput "Trust Tokens" i "Privacy Sandboxes" dizajnirane su da oglašivačima pruže ograničene informacije o korisnicima, istovremeno štiteći lične podatke. Međutim, postoje zabrinutosti da bi Google mogao iskoristiti ove sisteme za ograničavanje funkcionalnosti pretraživača, kao što su ekstenzije. Google planira da ukine korišćenje trećih kolačića ovog meseca.
Izazov za Google je pronaći ovaj balans, s obzirom da je oglašavanje ključno za njihov poslovni model. Za razliku od toga, kompanije poput Mozille i Apple-a, koje se ne oslanjaju teško na prihode od oglašavanja, preduzele su odlučnije akcije protiv reklamnih kolačića.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.