Evropa se složila: Žele da obuzdaju dominaciju tehnoloških giganata

 
 
 ≫ 
  • 0

Zakon o digitalnim tržištima (DMA) ima za cilj da prisili WhatsApp, Messenger i iMessage da budu interoperabilni sa manjim uslugama

Evropski zakonodavci su postigli dogovor da usvoje Zakon o digitalnim tržištima (DMA), sveobuhvatni antimonopolski zakon koji treba da obuzda Apple, Google, Metu i druge tehnološke gigante.

Poslanici su u četvrtak postigli "privremeni" sporazum o zakonu, nakon višesatnih pregovora, piše u saopštenju Evropskog parlamenta.

Velike tehnološke firme dugo su se suočavale sa kritikama da koriste svoju tržišnu dominaciju da istisnu konkurenciju.

Zakon bi mogao imati dalekosežne implikacije, od kojih bi se neke mogle proširiti i van Evrope.

Jedna od primarnih odredbi Zakona je da bi aplikacije za razmenu poruka morale da učine svoje usluge interoperabilnim sa drugim uslugama.

“Zakonodavci EU su se složili da će najveće usluge za razmenu poruka (kao što su Whatsapp, Facebook Messenger ili Apple iMessage) morati da se “otvore” i sarađuju sa manjim platformama za razmenu poruka, ako se to od njih bude zahtevalo”, saopštio je Evropski parlament nakon sporazuma.

Za sada je nejasno da li bi se ovaj zahtev odnosio i na interoperabilnost između ovih velikih platformi za razmenu poruka. Parlament je napisao da će odredbe o interoperabilnosti društvenih mreža „biti procenjene u budućnosti“.

Prema predloženom Zakonu o digitalnim tržištima, Apple bi bio primoran da otvori svoju App Store aplikaciju za opcije plaćanja trećih strana umesto da korisnici budu primorani da koriste Apple-ov sopstveni sistem plaćanja.

To je nešto protiv čega se Apple borio u SAD tokom sudske bitke sa Epic Games-om, developerom popularne igre Fortnite.

Od Google-a će biti zatraženo da ljudima koji koriste Android pametne telefone ponudi alternativu svom pregledaču, Google Maps aplikaciji i drugo.

Apple bi takođe bio primoran da “olabavi stisak” na iPhone-u, gde bi korisnicima bilo dozvoljeno da deinstaliraju njihov veb pregledač Safari i druge aplikacije koje korisnici trenutno ne mogu da obrišu.

DMA takođe zabranjuje kompanijama da “kombinuju lične podatke za ciljano oglašavanje” bez izričitog pristanka, što je potez koji bi mogao da ograniči mogućnost kompanije Meta i drugih da plasiraju ciljane oglase korisnicima.

Najava je do sada najveći regulatorni potez EU da deluje protiv onoga što definiše kao antikonkurentsko ponašanje uglavnom američkih tehnoloških preduzeća.

Zakon će uticati samo na kompanije čija je vrednost veća od 75 milijardi evra, čija godišnja prodaja prelazi 7,5 milijardi evra i  koje imaju najmanje 45 miliona aktivnih mesečnih korisnika.

Sa dogovorom koji su postigli pregovarači, DMA se sada suočava sa konačnim glasanjem u Evropskom parlamentu, kao i sa glasanjem ministara iz 27 država članica EU.

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA