Problemi na Apple-ovim serverima ostavili hiljade korisnika bez mnogih aplikacija: Uzrok ljudska greška?

   ≫ 
  • 1

Američka kompanija imala je juče ozbiljnih problema sa serverom koji su uzrokovali prekid rada nekih najvažnijih aplikacija iz App Store-a.

Juče popodne (oko 17h), iOS korisnici širom sveta, od Sjedinjenih Američkih Država, Japana, Kine, Australije pa do Evrope, prijavljivali su prekid rada nekih aplikacija, preko stranice DownDetector.

App Store, iCloud i Apple Music prvi su prestali s radom, a nakon njih sa radom je prestao i AirDrop. Nakon toga, problem je nastao i sa aplikacijama Apple Pay, Apple Maps, iMessage, Apple Fitness Plus, Apple Arcade, Apple Business Menager, iTunes, Apple Find my iPhone, između ostalog.

Siri je funkcionisala, ali je zahteve obrađivala znatno sporije nego inače, prenosi Bajtbox.

Prema izveštaju Bloomberg-a, Apple je rekao osoblju da je prekid proistekao iz problema sa sistemom imena domena ili DNS-om. DNS kvarovi nastaju kada server ne uspe da se poveže sa adresom internet protokola i često su uzrokovani ljudskim greškama.

Preciznije, DNS (engl. Domain Name System) predstavlja jednu od osnovnih komponenti Interneta, koja je u osnovi sistem koji pretvara imena računara (hostnames) u IP adrese. DNS takođe obezbeđuje podatke i o serverima elektronske pošte na domenu (MX), početnom DNS serveru (SOA) i druge.

U nizu incidenata prošle godine, problemi sa DNS-om izazvali su široko rasprostranjene prekide na platformama društvenih medija, uključujući Facebook i Instagram, i srušili veb stranice avio-kompanija i banaka na nekoliko sati.

Nakon nekog vremena aplikacije su ponovo proradile, ali čitav proces oporavka trajao je čak 4 sata. Korisnici su nakon toga prijavljivali da se sve vratilo u normalno stanje, s tim što su još neko vreme aplikacije radile sporije.

Na Apple-ovoj stranici Sistem Service nalazi se poruka koja glasi "Korisnici su imali problema sa ovom uslugom. Istražili smo i rešili ovaj problem."

Prekidi ovakvog obima su retki za Apple, kojem je besprekorno korisničko iskustvo jedan od glavnih prioriteta. Ali Apple nije bio jedini tehnološki gigant koji je imao probleme u ponedeljak, navodi Downdetector. Veb usluge Amazon.com, zajedno sa Google-om i bežičnim operaterima, zabeležile su porast pritužbi korisnika otprilike u isto vreme – iako u manjem kapacitetu.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Stefan

    22. mart 2022 | 13:10

    Pa dobro, ogromna kompanija, mora nekad doći do manjeg kvara

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA