U ponedeljak je generalni direktor Twittera, Džek Dorsi, najavio da će se povući sa mesta šefa kompanije u čijem je stvaranju učestvovao, i da će Parag Agraval, dosadašnji glavni tehnološki direktor, preuzeti tu funkciju. Dorsi će, međutim, ostati član upravnog odbora sve dok njegov mandat ne istekne sledeće godine. Najava, koja je za tehnološku zajednicu bila neočekivana, za sobom povlači pitanje - šta za budućnost ove društvene mreže znači odlazak Dorsija i da li je to bila njegova odluka?
Prema pojedinim teorijama, iako je u svom saopštenju rekao da je to njegova odluka, Dorsi možda nije napustio poziciju generalnog direktora svojom voljom. Naime, prošle godine, Elliott Management, hedž fond koji kontroliše imovinu od otprilike 48 milijardi dolara, kupio je dve milijarde dolara akcija Twittera i započeo kampanju zahtevajući promene u sklopu društvene mreže, sa specifičnim ciljem na umu: da se otarase Dorsija. U to vreme, Dorsi je odbio da se povuče sa mesta generalnog direktora, koristeći argument da je on osnivač kompanije, a samim tim i jedina osoba koja može da je vodi.
U maju je Elliott Management povećao svoje učešće u Twitteru, kupivši više od 200 miliona dolara akcija kada je vrednost kompanije pala za više od 15 odsto nakon izveštaja o slaboj zaradi, što je možda bio još jedan okidač da se ubrza proces smenjivanja Dorsija sa pozicije šefa kompanije.
Ono što je očigledno je da je njegova ostavka odrađena na veoma neobičan način. Umesto prelaznog perioda, tokom kojeg bi Dorsi trenirao svoju zamenu, promena se desila pratkično odmah. Za mnoge, ono što najviše govori da Dorsi verovatno nije imao puno izbora je to da on ne samo da se povlači sa mesta generalnog direktora, već napušta i odbor Twittera u maju naredne godine. U prošlosti, kada osnivači i izvršni direktori napuste tu poziciju, često ostaju u odboru kompanije na neodređeno vreme kako bi pomogli u određivanju pravca kompanije, s obzirom na njihovo sopstveno razumevanje poslovanja. Na primer, Bil Gejts je ostao u upravnom odboru Microsofta oko 20 godina nakon što je podneo ostavku na mesto generalnog direktora.
Dorsi je predvodio stabilan, iako usporen, rast Twittera. Kompanija je povećala svoju korisničku bazu za oko 7 miliona u periodu od četvrtog kvartala prošle godine, do prvog kvartala 2021, ali je ova stopa bila niža od onoga što su analitičari Volstrita očekivali. Pored toga, nije samo rast korisnika ono što je teklo sporo, međugodišnji rast prihoda pao je sa 25 odsto u 2019. godini, na svega 7 odsto prošle godine. U pokušaju da privuče više korisnika i podstakne bolji finansijski učinak, kompanija je poslednjih nekoliko godina investirala više u inovacije proizvoda.
Stručnjaci veruju da je odlazak Dorsija jasan pokazatelj želje kompanije da poboljša performanse kroz inovacije. Kako jedan od njih navodi, pred ljudima je nova era društvenog umrežavanja, u kojoj društvene mreže moraju biti više od običnih aplikacija na uređaju na koje se korisnici povremeno prijavljuju. Da bi bile uspešne u ovoj novoj eri, mreže moraju pronaći načine da se bolje integrišu u sam život svojih korisnika.
Kako se marže prihoda kompanije smanjuju, Twitter traži nova rešenja za rast. Sa milijardama dolara od reklama koje se slivaju u nove mreže kao što je TikTok, Twitter mora da pronađe načine da se prilagodi, a novo rukovodstvo trebalo bi da to omogući.
Za korisnike ove društvene mreže to može značiti velike promene u budućnosti, a šta te promene mogu biti ostaje da vidimo. Što se tiče samog Dorsija, ovaj preduzetnik i milijarder fokusiraće se na kriptovalute i na svoju drugu kompaniju Square.
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.