Vest da Facebook više neće biti Facebook u četvrtak je odjeknula svetom i postala jedna od glavnih vesti dana, i pored toga što do sada i nije baš bilo uobičajno da tako nešto bude vest dana. A kako i ne bi kada najpopularnija društvena mreža na svetu za sebe na mesečnom nivou vezuje neverovatnih 2,85 milijardi aktivnih korisnika, od 7,9 milijardi ljudi koliko ih zvanično živi na Zemlji.
Mnogi su se juče zapitali i još uvek se pitaju - "Šta je Meta?", i šta hoće taj Zakerberg sa tim svojim "metaversom"?
Ono što u Facebooku nazivaju "metavers" bi, kako kažu, trebalo da predstavlja iskustvo zasnovano na korišćenju virtuelne (VR) i proširene (AR) stvarnosti, koje korisnicima omogućava međusobnu interakciju na daljinu sa drugim osobama i različitim elementima, uz korišćenje posebnih VR naočara, za čiju se proizvodnju ta kompanija već duže vreme ozbiljno priprema.
Taj novi pristup svemu što je Facebook do sada bio, predstavlja planiranu promenu kursa za tu kompaniju, koja je tokom ove godine to već pominjala najavljujući "metavers" i planove koje sa njim ima.
Virtuelni koncert sa prijateljima
U odgovoru na pitanje šta je to "metavers" u medijima su se već javila poređenja sa ranije najavljivanim konceptom "Web 2.0", za koga svako može da kaže da je to "neki novi i bolji intenet", ali ne i da ga precizno definiše.
Izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg "metavers" opisuje kao "otelotvoreni internet kod koga je sam korisnik deo iskustva, a ne samo običan posmatrač". On kaže da ćemo u budućnosti moći u trenutku da se teleportujemo kao hologrami i da budemo u kancelariji bez potrebe da zaista putujemo do tamo, da idemo na koncert sa prijateljima ili da virtuelno posetimo roditelje. Zakerberg navodi i da će od svega toga svet imati velike koristi, između ostalog i zbog toga što će se time smanjiti emisije izduvnih gasova, saobraćajne gužve i vreme izgubljeno u njima.
Poslednjih nekoliko dana, u brojnim onlajn medijima pojavilo se više definicija "metaversa", kao što su: "sledeća evolucija interneta", "širi smisao virtualnog prisustva", "ideja kako neku interakciju dovesti što bliže sebi", "virtuelno iskustvo koje je mnogo sličnije životnom" i slično...
Profit, kupovina i "nova ekonomija"
I dok se jedni trude da objasne o čemu je zapravo reč i na koji način će to zauvek promeniti društvene mreže i internet kakav poznajemo, kao i način i iskustvo njihovog korišćenja, kritičari tvrde da, uprkos svemu, Meta i dalje ima sve one probleme sa kojima Facebook do sada nije uspeo da se izbori.
Prikupljanje ličnih podataka korisnika i njihovo netransparentno korišćenje, nedovoljno učinjenog na sprečavanju širenja lažnih vesti i govora mržnje, kao i nedavni istup uzbunjivačice Frensis Haugen i njene tvrdnje da "poslovna kultura kompanije Facebook daje prioritet profitabilnosti na štetu uticaja koji ta platforma širi", problemi su za koje, čini se, Zakerberg još uvek nema rešenja.
Uz sve mogućnosti koje bi Meta trebalo da pruži korisnicima, a koje je Zakerberg u svom obraćnju u četvrtak veče pomenuo, kritičari pominjanje "kupovine" i stvaranja "cele jedne nove ekonomije" vide kao jednu od ključnih stvari koja ide u prilog tezi o profitu kao glavnom prioritetu kompanije, kako god da se ona zvala...
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boke
Sve će to biti samo u cilju još bolje kontrole korisnika. Tako, svi vi inteligentni fejsbukovci, kad odete tamo setite se ne samo da dodajete još koji novčić u džep ovog ružnjikavog globaliste, nego i da se postajete dobrovoljni robovi. Društvene mreže su najveće zlo interneta. Sada postaju Meta(staza).
Podelite komentar
Stale
Užas
Podelite komentar