Google i YouTube menjaju pravila: Ko ovo nastavi da negira, ostaje bez keša

 
  • 0

Google i YouTube najavili su danas novu politiku koja zabranjuje osobama koje negiraju klimatske promene da unovče sadržaj na svojim platformama putem oglasa ili plaćanja autora.

Zbog čega je to bitno? Upravo to je jedna od najagresivnijih mera koju je donela neka od glavnih internet platformi u borbi protiv plasiranja dezinformacija u vezi sa klimatskim promenama, piše američki Axios.

Google oglašivačima i izdavačima, kao i kreatorima YouTube sadržaja biće zabranjeno da ostvaruju prihod od oglasa od sadržaja koji je u suprotnosti sa "dobro utvrđenim naučnim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promena", navedeno je u saopštenju tima za oglase kompanije.

- To uključuje sadržaj koji klimatske promene prikazuje kao obmanu ili prevaru, tvrdnje koje negiraju da dugoročni trendovi pokazuju da se globalna klima zagreva i tvrdnje koje negiraju da emisije gasova staklene bašte ili ljudska aktivnost doprinose klimatskim promenama - dodato je u saopštenju.

Oglasi i monetizacija i dalje će biti mogući kada se radi o drugim temama u vezi sa klimom, poput javnih rasprava o klimatskoj politici, uticajima klimatskih promena i novim istraživanjima po tom pitanju. Iz Googla ističu da te promene uvode kao odgovor na frustracije oglašivača i kreatora sadržaja, čije se poruke prikazuju uz sadržaj o poricanju klimatskih promena.

- Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored ovog sadržaja. A izdavači i autori ne žele da se oglasi koji promovišu ove tvrdnje pojavljuju na njihovim stranicama ili video snimcima - saopštila je kompanija.

lažne vesti, fejk njuz, fake news Foto: Pixabay

Google često uvodi promene u politiku reklamiranja kako bi smanjio broj dezinformacija, ali je ovo ažuriranje prošlo veoma zapaženo, ako se uzme u obzir koliko teško može da bude da se određeni komentari o klimatskim promenama okarakterišu kao poricanje njihovog postojanja ili dezinformacija.

Tehnološki gigant navodi da će prilikom ocenjivanja sadržaja, u skladu sa novom politikom, "pažljivo razmotriti kontekst u kom se iskazuju tvrdnje, praveći razliku između sadržaja koji navodi lažnu tvrdnju kao činjenicu i sadržaja koji izveštava i raspravlja o toj tvrdnji".

Iz kompanije ističu da su se konsultovali sa ekspertima, poput predstavnika Međuvladin panel o izveštajima o proceni klimatskih promena Ujedinjenih nacija, o izveštajima o proceni klimatskih promena, kako bi kreirali politiku oglašavanja.

U izveštaju je utvrđeno da postoje "nedvosmisleni dokazi" koji pokazuju da ljudske emisije gasova staklene bašte izazivaju globalno zagrevanje.

lažne vesti Foto: Pixabay

Google navodi da će, kako bi sproveo novu politiku, koristiti kombinaciju automatizovanih provera sa pregledanjem sadržaja od strane ljudi. Kada ovu odluku posmatramo iz šireg ugla, jasno je da su internet kompanije pod sve većim pritiskom klimatskih aktivista da se više aktiviraju na rešavanju problema poricanja klimatskih promena na svojim platformama.

Google je u sredu predstavio paket novih alata koji korisnicima daju više informacija o problemu kako bi mogli da odluče da smanje sopstvenu emisiju štetnih gasova. Facebook je u februaru proširio onlajn portal namenjen suzbijanju dezinformacija o klimatskim promenama.

Zbog čega je to bitno? Društvene mreže su platforme koje imaju ogroman domet. One su naišle na kritike aktivista i određenog broja zakonodavaca širom sveta jer se smatra da nisu učinile dovoljno kako bi sprečile širenje netačnog sadržaja.

Nova pravila na snagu stupaju sledećeg meseca.

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA