![emotikon, smajli emotikon, smajli](https://xdn.tf.rs/2021/07/24/emotikon-smajli-670x447.jpg)
Najpopularniji emotikoni koje koriste milijarde ljudi, za TikTok generaciju "više nisu kul"
"Smajli" koji umire od smeha je najpopularniji emotikon na svetu, sudeći prema rezultatima istraživanja koje je sprovela kompanija Adobe na uzorku od 7.000 ispitanika u SAD, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj, Japanu, Australiji i Južnoj Koreji.
Na drugom mestu se našao "palac gore", dok je treći najpopularniji emotikon - srce. Poljubac i tužni emotikon sa suzom u oku kompletiraju top pet listu.
Međutim, i pored ovakvih rezultata, mlađe generacije, a posebno korisnici TikToka, ocenjuju da su ovi najpopularniji emotikoni na svetu - "kliše koji više nije kul".
![facebook like facebook like](https://xdn.tf.rs/2019/07/30/facebook-like-460x0.jpg)
- Koristim sve ostale emotikone osim toga koji umire od smeha. Prestao sam kada sam shvatio da ga koriste stariji ljudi kao što su moja mama, starija braća i generalno stariji ljudi - rekao je 21-godišnji TikToker Valid Mohamed za CNN.
Istraživanje se, takođe, pozabavilo i time koji se emotikoni najčešće pogrešno shvataju i zbunjuju ljude, a među njima su se našli - simbol patlidžana, breskve i klovna.
Velika većina korisnika emotikona, njih 90 odsto, smatra da im ti "moderni hijeroglifi" olakšavaju komunikaciju, a 89 odsto je reklo da oni pojednostavljuju komunikaciju kada su jezične barijere u pitanju. Osim toga, 67 odsto ispitanika kaže da koriste emotikone koji su otvoreniji, zabavniji i zanimljiviji.
![emotikon, smajli emotikon, smajli](https://xdn.tf.rs/2021/07/24/1627140688765-emotikon-smajli-460x0.jpg)
Nešto više od polovine ispitanih je reklo da se oseća prijatnije kada se izražavaju putem emotikona nego putem telefonskog razgovora, kao i da oni pozitivno utiču na njihovo mentalno zdravlje.
Video: Lice smajlija u brdima planine: Da li ste znali da postoji nasmejana šuma?
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.