Tehnološki gigant Google kritikovao je australijski zakon koji mu nalaže dogovor sa medijima o podeli prihoda, tvrdeći da bi doveo u opasnost njegovu besplatnu uslugu pretraživanja i omogućio pristup podacima korisnika.
Kodeks utvrđuje postupak pregovora tehnoloških džinova i medija o podeli prihoda na osnovu korišćenja medijskih sadržaja i predviđa novčane kazne za kompanije poput Google i Facebook u slučaju nepoštovanja odredbi.
- Oduvek ste se oslanjali na Google pretraživač i na YouTube da vam pokažu ono što je najrelevantnije i najkorisnije - napisala je u otvorenom pismu generalna direktorka Google-ovog australijskog ogranka Mel Silva.
- Ako ovaj zakon bude usvojen, to ne bismo mogli da vam garantujemo - dodala je ona.
Predloženi zakon "ne bi uticao samo na poslovanje Google i YouTube sa medijskim kompanijama, već i na sve naše australijske korisnike, rekla je Silva.
- Prema ovom zakonu, Google mora da obavesti medijske kompanije "kako mogu da dobiju pristup podacima o vašem korišćenju naših proizvoda" i nećemo moći da proverimo da li će ti podaci tada biti zaštićeni - piše Silva.
U Google-u tvrde i da će predloženi zakon pomoći velikim medijskim kompanijama da veštački poboljšaju svoj plasman na listi rezultata pretrage, prenosi Hina.
Time će na svoje platforme privući više korisnika i steći nepoštenu prednost u odnosu na male izdavače i korisnike YouTube-a, objašnjavaju.
Otvoreno pismo direktorke Google-a označava eskalaciju napetosti između velikih tehnoloških kompanija i australijskog regulatora za zaštitu tržišnog takmičenja i potrošača (ACCC).
ACCC je pak optužio Google za objavu "dezinformacija", tvrdeći da zakon neće zahtevati od američke kompanije da stanovnicima Australije naplaćuje usluge, niti da deli lične podatke korisnika.
Predloženi zakon "omogućio bi australijskim medijskim kompanijama da pregovaraju o poštenim platama za rad svojih novinara koji je uključen u Google-ove usluge", naglašava predsednik ACCC-a Rod Sims.
- Time će se rešiti problem značajne neravnoteže u pregovaračkim pozicijama australijskih medijskih kompanija i Google-a i Facebook-a - dodao je Sims.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.