Ovo su glavni problemi sa internetom u vreme korona krize, a da li su ponuđena rešenja opravdana
Nemačke vlasti tvrde da glavni problemi izlaze van domena operatera i provajdera, budući da nemaju sve kompanije dovoljne kapacitete da bi svi njihovi zaposleni mogli da rade od kuće
Zbog korona kriza je pogodila Evropu, milioni ljudi su prinuđeni da ostanu kod kuće, vrtići, škole i fakulteti su zatvoreni, većina firmi ne radi. Glavni poslovi se obavljaju putem imejla, mesindžera i video striminga, a glavna zabava su video striminig serija i filmova i igranje onlajn igara. A sve to, u mnogim zemljama predstavlja veliki stres za internet veze!
Tako je u Nemačkoj protok podataka je značajno porastao, a najveći deo tog rasta u najvećoj meri je posledica porasta korišćenja video konferensinga, zatim usluga striming servisa i kao što je Netflix. Ovakva situacija je dovela do toga da, ne samo servisi snižavaju video i audio kvalitet svog sadržaja, već i internet provajderi snižavaju bit rejt kako bi manje količine podataka ulazile u njihove mreže.
Vlasti, međutim, tvrde da još uvek nema razloga za brigu, kao i da su telekomunikacione mreže u toj zemlji stabilne.
Imajući to u vidu, postavlja se pitanje da li su Netflix i YouTube preterano reagovali kada su prošle nedelje snizili kvalitet videa na području zemalja Evropske unije, što je obrazloženo kao razumna mera predostrožnostu tokom korona krize.
Ova mera je preduzeta na inicijativu komesara EU za telekomunikacije, ali tom prilikom mišljenje nemačkih operatera i provajdera nije uzeto u obzir.
Tako Deutsche Telekom i Vodafone ističu da je to mera koja nije od velikog značaja za njihove mreže, budući da one, u sadašnjoj situaciji mogu da se izbore za povećanim protokom podataka. U Vodafonu tvrde da je to mera čija primena, u ovom trenutku, uopšte nije od značaja za nemačke telekomunikacije.
Nemačke vlasti, zadužene za telekomunikacije, tvrde da se ovde radi o slučajevima koji izlaze van domena operatera i provajdera, budući da nemaju sve kompanije dovoljne kapacitete da bi svi njihovi zaposleni mogli da rade od kuće.
To znači da kada svi zaposleni u nekoj kompanji rade od kuće i imaju potrebu za bezbednom internet vezom prema kompaniji, može da dođe do stvaranja uskog grla. Mnoge firme i njihovi radnici za to nisu bili spremni, piše Bild.
Zbog toga, kompanije koje se bavi internert tehnologijama i bezbednošću, poslednjih nedelja imaju i do 10 puta više zahteva za "bezbednosnim rešenjima za udaljene kancelarije", kao i za dozvolama za uspostavljanje VPN mreža.
Još jedan problem koji se sve češće javlja u okruženju "kućnih kancelarija" su problemi sa WLAN podešavanjima, kao i porast slučajeva međusobnog mešanja frekvencija Wi-Fi rutera u stambenim zgradama.
- Tada vam pomaže samo a isključite ruter i da ga ponovo uključite, da biste ga resetovali, poručuju iz Deutsche Telekoma.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.