Evo koliko novca je pad Facebooka koštao ljude širom sveta
Pad Facebooka mnoge ne košta samo živaca, već i novca
Džejson Vong izabrao je pogrešan dan da naruči nove zalihe za svoj posao prodaje lažnih trepavica.
Juče smo imali priliku da doživimo još jedan pad Facebooka koji je trajao nekoliko sati, a Vong je planirao da u tom periodu pusti reklame na Facebooku i Instagramu kako bi obavestio ljude da mu je stigla nova roba, ali i da uključi nekoliko influensera koji bi takođe pisali o tome.
Postovi su se pojavili, ali malo ko ih je video.
Vong procenjuje da su ga problemi sa Facebookom koštali oko 10.000 dolara u prihodima.
- Posmatrajući ranije prihode, i ovo što se juče desilo, možemo da procenimo koliko smo novca izgubili gledajući rezultate iz prošle nedelje, objašnjava.
Međutim, Vong nije jedini koji je izgubio novac kada je Facebook prestao da radi kako treba.
Milioni kompanija širom sveta, pa i iz Srbije, reklamiraju se na ovim platforamam i oslanjaju se na sponzorisane postove kako bi dobili potrebnu reklamu.
Instagram i Facebook su ekonomije za sebe i unutar kojih ljudi mogu da vide reklame i kupuju proizvode direktno sa njihovih stranica.
A prestanak rada sličan je situaciji kada bi iz nekog grada nestali svi bilbordi i televizori, i ljudi ne bi bili u stanju da pronađu prodavnice gde su reklamirani proizvodi.
Sa druge strane, Facebook se priprema za ovakve situacije i ne naplaćuje ljudima za njihove kampanje, sem ukoliko nisu postignuti specifični rezultati.
Kada se ljudi reklamiraju, oni biraju da li žele da ljudi samo vide njihov post, ili i kliknu na njega i obave određenu akciju i onda im se naplaćuje kada se desi ta specifična stvar.
Na ovaj način, Vong i drugi ne bi trebalo da izgube novac direktno. Njihovi gubici se svode na potencijalnu zaradu, ili manjak ljudi koji su kliknuli na oglas i kupili nešto.
Prestanak rada još jače je pogodio kompanije koje su pokušavale da reklamiraju specifične događaje kao što su kursevi, treninzi ili predavanja i koji su nameravali da u poslednjem trenutku dodatno obaveste ljude.
A zbog toga što Facebook i Instagram nisu radili, mnogi od tih oglasa bili su uzaludni i mnogi su propustili nova upisivanja u poslednjem trenutku.
Još jedan vid promocije kompanija su i influenseri, i to je još jedan način na koji su kompanije izgubile novac zbog pada Facebook ai Instagrama.
Mnogi dogovori koji se organizuju sa influenserima su manje formalni i sigurno su koštali kompanije jer su dogovreni postovi pušteni, ali sa znatno manjom vidljivošću.
Influenseri se vrlo često dogovaraju da svoje postove puštaju u određenom vremenskom periodu, a ako baš tada neka društvena mreža ne radi, onda je sve to uzalud.
Bilo da je u pitanju neostvarni profit ili stvarno gubljenje novca u realnom vremenu, svaki prestanak rada velikih društvenih mreža može da ima katastrofalne finansijske posledice.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DVADESETDVOJKA
Mene licno je kosta dvadesetdva lajka ,jer sam sliku postavio pred sam pad fejsbuka
Podelite komentar