Joost de Valk je stručnjak za WordPress SEO, a za Telegraf otkriva jedini recept za uspeh i najveće greške koje ljudi prave na svojim sajtovima
Joost de Valk je čovek koji će vam pomoći da vaš sajt ostvari uspeh
Joost de Valk je tridesetšestogodišnji web developer, izvršni direktor i ekspert u digitalnom marketingu.
U ranim danima svoje karijere radio je sa nekoliko IT kompanija, od hostovanja velikih sistema do onlajn marketinških agencija.
To mu je dozvolilo da radi sa nekoliko velikih svetskih brenova.
2010. godine osniva Yoast sa misijom da dozvoli što većem broju ljudi da naprave sajtove koje će publika lako pronaći.
Najveću snagu ljudima daje kroz softver kao što je Yoast plagin i trening.
Tim koji stoji iza Yoasta trentuno broji 90 ljudi.
Yoast SEO je trenutno dostupan za četiri otvorene platforme i aktivan je na više od 8 miliona sajtova.
Joost, i njegova žena Marieke žive u Wijchenu, gde se nalaze i Yoast kancelarije.
Joost i Marieke imaju četvoro dece: Tychoa, Wende, Rawija i Borrea.
Pored posla, Joost uživa u čitanju, fotografiji i igranju stonih igara sa decom.
Njegov govor na ovogodišnjem Wordcamp Europe 2018. koji će se od 14. do 16. juna održati u Beogradu pokriće tehnički SEO sa ciljem da pomogne ljudima da razviju i prošire svoj WordPress posao.
- Kako ste se zainteresovali za tehnologiju i kako je izgledalo pravljenje prvog sajta?
Počeo sam da se zanimam za web 1994. godine. Tada sam imao 12 godina i net je bio u svom rađanju, ali mi se svidela mogućnost da mogu da napravim nešto. Učio sam kako da kodiram i igrao sam se sa HTML-om i CSS-om.
Moji uspešni sajtovi došli su tek godinama kasnije.
- Koliko je bilo teško ući u IT vode i kako je izgledao vaš prvi posao?
Ulazak u IT uopšte nije bio težak. U IT vode sam uplovio 2001. godine kada sam prihvatio sporedni posao u Java agenciji - i od tada više nisam napuštao IT prostor. Zapravo, ispisao sam se sa faksa i počeo da radim ful tajm.
- U kom trenutku ste odlučili da je došlo vreme da započnete sopstveni posao?
To se desilo 2010. godine kada sam bio podeljen između posla u jednom gradu, i porodice u drugom. Razdaljina je bila oko 80 kilometara i bez problema sam svaki dan trošio i do 2 sata na putovanje. Toliko gubljenje vremena 4 dana nedeljno mi je zaista predstavljalo problem jer sam želeo da provodim više vremena sa porodicom. Kada sam pokrenuo Yoast mislio sam da ću se uglavnom baviti savetovanjem. Moji WordPress plaginovi su uglavnom bili hobi. Takođe, u jednom trenutku sam čak izgovorio i da nikada neću želeti da zaposlim nekoga da radi za mene... Ali stvari su na kraju otišle u drugom smeru.
- Kolika je promena bila prelazak na sopstveni posao naspram rada za nekoga?
Sve je bilo potpuno drugačije, iako sam davao sve od sebe da budem onakav šeg kakvog sam ja želeo da imam. Iako tokom karijere nisam imao "loše šefove", oni su uvek stavljali posao ispred porodice, a ja sam mislio da bi stvari trebalo da budu obrnute.
- Započeli ste Yoast pre 8 godina, kako je izgledalo pričati ljudima o budućnosti interneta i sajtova u vreme kada je sve bilo na početku?
Imao sam priliku da vidim koliko je Google napredovao, od trenutka kada je mogao da se smatra spamom, pa sve do onoga što je postao sada.
Yoast sam započeo pre 8, a u SEO svetu sam već 12 godina i tu se osećam kao kod kuće jer se lepo poklapa sa načinom na koji Yoast pristupa svetu. Želimo da Yoast bude sila koja će motivisati ljude da pišu bolji sadržaj i prave bolje sajtove.
Ono što je prilično zanimljivo jeste činjenica da su neki saveti koje sam davao pre 10 godina i danas veoma bitni
- od informacione arhitekture do načina na koje bi trebalo raditi interno linkovanje i istraživanja ključnih reči. Čini mi se kao da se dosta toga nije promenilo.
- U Srbiji je poznavanje interneta znatno slabije u poređenju sa drugim zemljama. Koliko su plaginovi važni za vođenje uspešnog posla i zašto su nam potrebni?
Što je sredina u kojoj poslujete kompetitivnija, to je važnije da posedujete sve detalje. Najvažnija stvar je da razmišljate o rečima i frazama koje ljudi koriste kako bi došli do tema koje želite da pronađu. Onda morate da imate sadržaj koji može da se rankira za te teme.
Kako se konkurencija u vašoj oblasti povećava, to morate da se sve više i više fokusirate na detalje.
U osnovi postoje dva tipa SEO detalja:
- Tehnički: Yoast SEO može da se pobrine za 99 odsto ovih stvari u WordPress sajtu automatski
- Sadržajni: Interno linkovanje, čitljivost vašeg sadržaja i koliko ste ga dobro optimizovali. Yoast i ovde može da vam pomogne, ali sami morate da poradite na kvalitetu sadržaja. Ovaj sadržaj nije moguće automatski optimizovati.
Plaginovi vam dozvoljavaju da manje brinete o tehničkim stvarima na vašem sajtu.
- SEO je jedna od najvažnijih stvari za vlasnike internet sajtova - koje su najveće greške koje ljudi prave i kako mogu da ih isprave?
Najveća greška jeste korišćenje vaših reči, umesto onih koje koriste vaše mušterije. Uglavnom me ne zanima kako ste opisali proizvod ili kako se on zove. Ali me veoma zanima kako ga vaše mušterije zovu, kako razmišljaju o njemu i kako ga opisuju. Ako ne uspete da uđete u njihov um kada radite na svom sajtu, vaš SEO je osuđen na propast.
Naravno, postoje i mnogi tehnički problemi na koje možete da naiđete kada pravite sajt. To je jedan od glavnih razloga zašto toliko puno ljudi koristi sistem kao što je WordPress.
Sve probleme na koje možete da naiđete, drugi ljudi su već imali i rešili su ih.
Bazični SEO WordPressa je bolji nego bilo koji drugi CMS na svetu.
- Koliko je danas teško napraviti brend i šta je ljudima potrebom da to ostvare?
Danas je veoma teško izdvojiti se. Potrebno je da mnoge stvari uradite kako treba, ali mislim da je najvažnije da budete potpuno iskreni u vezi sa tim šta želite da postignete, ali i potpuno iskreni u vašem odnosu sa ljudima.
- Da li zaista postoji neki trik koji će omogućiti povećanje posete ili prodaje?
Rešite problem koji ljudi imaju. To je toliko prosto, ali i izuzetno teško u isto vreme.
- Koji savet biste uputili mladim developerima koji žele da krenu vašim stopama?
Nemojte. Stvorite sopstveni put. naravno, neke stvari sam tokom karijere uradio kako treba, ali sam imao i dosta sreće. Izabrao sam CMS koji je postao najpopularniji CMS na planeti. Naleteo sam na SEO karijeru. Oženio sam se neverovatnom ženom koja mi se pridružila u Yoastu. Moj prvi zaposleni bio je čisto zlato. Našao sam odličnog tehničkog direktora koji mi je pomogao da se fokusiram na druge delove posla kada je tehnički apsekt bio najvažniji.
Ako mogu da kažem jednu stvar, onda bi to bilo: Ne pokušavajte da stvari radite sami. Napravite dobar tim. Yoast ima 4 čoveka, pored mene, tu je moja žena Marieke i naši poslovni partneri Mišel i Omar. Mnoge stvari zaista ne bih mogao da uradim sam. Potrebni su vam ljudi sa kojima ćete da pričate i delite viziju.
- Da li postoji trenutak u karijeri kada neko može da kaže - "Uspeo sam!", i kako ga prepoznati?
Ne znam. Kada je neko zaista uspeo? I dalje nemam dobar odgovor na to pitanje. Mislim da dosta dobro radimo i imamo finansijsku nezavisnost i slobodu, što je sjajno. Ali postoji još puno stvari koje želim da radim i ponudim svetu. Novac nas ne pokreće i zbog toga sam neverovatno ponosan na svoj tim.
- Po vašem mišljenju, šta će biti sledeća "velika stvar"?
Kombinacija glasovne pretrage, veštačke inteligenccije i digitalnih asistenata nas vodi u prilično uzbudljivu, ali i zastrašujuću budućnost. Tehnologije kao što je Google Duplex, kombinovane sa automobilima i kamionima koji se sami voze, zaista mogu da promene stvari za koje smo uvek mislili da su posao ljudi. To bi moglo da dovede brojne promene u društvu i verovatno nas čekaju veoma pozitivni i veoma negativni sporedni efekti tih novih tehnologija. Veoma se radujem što ću pokušati da odigram pozitivnu ulogu u svemu tome.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.