VESELIN JEVROSIMOVIĆ: It ugao - fenomen ere interneta

 ≫ 
  • 0

Nekako se čitava ta stvar neprimetno uvukla u naše živote, pa čak ni stariji čitaoci ne mogu da zamisle vreme pre društvenih mreža i drugih elektronskih sadržaja koji nas svakodnevno bombarduju sa ekrana računara, tableta i mobilnih telefona. Jedan od tih novih fenomena nazvan je "internet mim" (eng. Internet meme).

Možda niste čuli za konkretan naziv, ali sam siguran da ste u nekom trenutku videli primer mima, a možda čak i sami učestvovali u njegovoj transformaciji i širenju. Dobar primer su prepoznatljive fotografije, najčešće u crnom okviru, sa propratnim, obično duhovitim naslovom i nešto sitnijim slovima ispisanim podnaslovom.

Sve popularniji podžanr mimova su stripovi koji opisuju anegdote, situacije i pojave iz svakodnevnog poslovnog i privatnog života, često se fokusirajući na jednu oblast ili zanimanje. Takođe, česta verzija mima su video klipovi - inserti iz filmova, muzičkih spotova ili TV emisija - kojima autori dodaju titlovani ili sinhronizovani tekst potpuno različitog značenja. 

Foto: Promo

Da bi ovakav "filmić" postao mim, neophodno je da ga internet zajednica prihvati i širi, odnosno da ljudi žele da daju doprinos tako što će napraviti novu varijantu mima ili izmeniti postojeću, sve dok društvene mreže ne postanu preplavljene varijacijama na zadatu početnu temu. 

Važno je i da osnovni šablon ostane nepromenjen i prepoznatljiv, bilo da se radi o pozadinskom video-snimku ili formatu slike sa nepromenjenim elementima. Svaka nova verzija daje novi pogled iz ugla onoga koji ju je prepravio ili napravio, postajući tako zanimljiva novim kategorijama publike. Ponekad se čini kao da se ljudi utrkuju ko će napraviti duhovitiju, zanimljiviju ili šokantniju inkarnaciju mima.

Internet mim je sociološki fenomen i nije potpuno nov. Još pre četiri decenije Ričard Dokins je u knjizi "Sebični gen" opisao mim kao "jedinicu kulturne evolucije" koja se razvija slično genima u evoluciji živih bića. Internet i nove tehnologije su samo omogućili da se mimovi brže šire i imaju veći uticaj na zajednicu ljudi. O tome ću više govoriti naredne nedelje.

(Telegraf.rs/Informer)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA