Mnoge aplikacije koje koristite prodaju vaše podatke, a da vi toga niste ni svesni. Evo kako to rade
Istraživanje portala Business Insider otkrilo je da veliki broj internet kompanija prodaje podatke o svojim korisnicima trećim stranama, odnosno oglašivačima. Međutim, iako to zvuči kao nešto što je protivzakonito i ugrožava privatnost, sve to lepo piše u uslovima korišćenja koje gotovo niko ne čita kada počinje sa korišćenjem nove aplikacije ili servisa.
Evo šta sve Facebook zna o vama: Količina podataka je nenormalno ogromna, a sve ste sami dozvolili!
Mnoge kompanije su ipak izjavile kako nemaju plan da to i učine, odnosno da ne čine to aktivno, dok su druge odbile da komentarišu vlastite uslove korišćenja.
Tinder je jedan od servisa koji imaju bogatu kolekciju korisničkih podataka, a što ne čudi posebno - zbog povezanosti s Facebook profilom korisnika. U uslovima korišćenja im jasno stoji kako mogu da dele lične ili druge podatke u obliku računarskih podataka (anonimno) s trećim stranama poput oglašivača, savetnika i drugog, u svrhe reklamiranja, poslovnih analiza i slično.
Spotify je takođe na listi, a navode kako prikupljaju podatke za potrebe usavršavanja vlastitog servisa i oglašavanje. Ovo je zapravo preko potrebno za neke od ključnih funkcija servisa poput Discover Weekly, koji analizira šta korisnici vole da slušaju i pruža im personalizovane "playliste". I Šveđani navode kako su podaci anonimni, a za Business Insider su izjavili sledeće:
"Podatke koje delimo s partnerima koristimo jednostavno za to da poboljšamo korisničko iskustvo, donesemo relevantan sadržaj i reklame korisnicima na besplatnoj verziji usluge i izgradimo nove i inovativne proizvode za sutrašnjicu. Spotify ne prodaje korisničke podatke, a njihova privatnost i sigurnost nam zauzimaju najviši prioritet".
Lyft u svojim uslovima korišćenja kratko objašnjava kako mogu da dele i informacije s trećim stranama, za poslovne potrebe. Te informacije su anonimne. Za Business Insider su izjavili tek kako 'trenutno ne prodaju korisničke podatke i nemaju skorih planova za to'.
Pandora takođe navodi da deli zaštićene podatke korisnika s trećim stranama, opet - za potrebe poslovnih analiza, oglašavanja i slično.
Bilo kako bilo, svi važeći servisi korisnicima pružaju jasnu sliku o uslovima korišćenja i pravilima vezanim za privatnost. Mesta za bes teško da može biti, ali ako neko već želi da sačuva apsolutnu privatnost - pa, na to treba jednostavno zaboraviti u današnje doba.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.