Mnoge aplikacije koje koristite prodaju vaše podatke, a da vi toga niste ni svesni. Evo kako to rade

  • 0

Istraživanje portala Business Insider otkrilo je da veliki broj internet kompanija prodaje podatke o svojim korisnicima trećim stranama, odnosno oglašivačima. Međutim, iako to zvuči kao nešto što je protivzakonito i ugrožava privatnost, sve to lepo piše u uslovima korišćenja koje gotovo niko ne čita kada počinje sa korišćenjem nove aplikacije ili servisa.

Evo šta sve Facebook zna o vama: Količina podataka je nenormalno ogromna, a sve ste sami dozvolili!

Mnoge kompanije su ipak izjavile kako nemaju plan da to i učine, odnosno da ne čine to aktivno, dok su druge odbile da komentarišu vlastite uslove korišćenja.

Tinder je jedan od servisa koji imaju bogatu kolekciju korisničkih podataka, a što ne čudi posebno - zbog povezanosti s Facebook profilom korisnika. U uslovima korišćenja im jasno stoji kako mogu da dele lične ili druge podatke u obliku računarskih podataka (anonimno) s trećim stranama poput oglašivača, savetnika i drugog, u svrhe reklamiranja, poslovnih analiza i slično.

Spotify je takođe na listi, a navode kako prikupljaju podatke za potrebe usavršavanja vlastitog servisa i oglašavanje. Ovo je zapravo preko potrebno za neke od ključnih funkcija servisa poput Discover Weekly, koji analizira šta korisnici vole da slušaju i pruža im personalizovane "playliste". I Šveđani navode kako su podaci anonimni, a za Business Insider su izjavili sledeće:

"Podatke koje delimo s partnerima koristimo jednostavno za to da poboljšamo korisničko iskustvo, donesemo relevantan sadržaj i reklame korisnicima na besplatnoj verziji usluge i izgradimo nove i inovativne proizvode za sutrašnjicu. Spotify ne prodaje korisničke podatke, a njihova privatnost i sigurnost nam zauzimaju najviši prioritet".

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Lyft u svojim uslovima korišćenja kratko objašnjava kako mogu da dele i informacije s trećim stranama, za poslovne potrebe. Te informacije su anonimne. Za Business Insider su izjavili tek kako 'trenutno ne prodaju korisničke podatke i nemaju skorih planova za to'.

Pandora takođe navodi da deli zaštićene podatke korisnika s trećim stranama, opet - za potrebe poslovnih analiza, oglašavanja i slično.

Bilo kako bilo, svi važeći servisi korisnicima pružaju jasnu sliku o uslovima korišćenja i pravilima vezanim za privatnost. Mesta za bes teško da može biti, ali ako neko već želi da sačuva apsolutnu privatnost - pa, na to treba jednostavno zaboraviti u današnje doba.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA