Tviter-taksi: „Menšnuj“ me da te pokupim

  • 5

„Možete li da me pokupite ispred moje kuće za 15 minuta? Pošaljite mi poruku kad stignete.“ Ne, ovo nije tekstualna poruka upućena prijatelju ili poziv taksi-centrali – ovo je direktna poruka poslata putem Tvitera taksisti iz Čikaga.

Rašid Temuri, koji taksira ulicama glavnog grada američke savezne države Ilinois, smislio je kako da integriše savremene oblike komunikacija i društvene mreže sa jednim sada već tradicionalnim zanimanjem na način na koji je i dalje izuzetno redak u industriji usluga.

On je otvorio Tviter nalog, koji vodi pod imenom @ChicagoCabbie i putem koga komunicira sa svojim mušterijama te prima “pozive”, koristeći i servise kao što su Forskver (FourSquare), Fejsbuk i Gugl Latitjud (Google Latitude). Temuri zato ne samo da povećava svoj promet, već i gradi odanu mrežu mušterija koje mu se rado vraćaju.

Evo kako to funkcioniše: on, kao i većina taksista u sređenijim državama, radi preko dispečerske kompanije; u normalnim okolnostima, umesto da kada je slobodan sebe označi tako kako bi kompanija mogla da ga pošalje negde kada primi poziv, on svoju trenutnu “besposlenost” objavljuje na Tviteru. Evo primera jednog njegovog poslednjeg tvita:

“Dobro jutro Chicago!! Vlažan vazduh danas. 41 stepen. Uštedite pet dolara danas za sve pozive od 14h pa nadalje za bilo koji aerodrom sa bilo koje lokacije :)”

Pored Tvitera, on takođe omogućava da ga ljudi prate na Gugl Latitjudu ili Forskveru, tako da njegovi potencijalni klijenti tačno znaju gde se nalazi. U svom vozilu on nudi besplatan vajerles za sve korisnike Ajpeda i Ajfona, i planira da uskoro omogući i besplatan bežični pristup i korisnicima ostalih uređaja. Ponekada, kao  u gorenavedenom tvitu, on nudi popust za one koji ga prate na društvenim mrežama i on uvek pamti svoje mušterije.

- Iskreno, nikada na to nisam gledao kao na marketinški trik. Otvorio sam nalog na Tviteru da bih mogao da razgovaram sa ljudima o taksi uslugama. Osećam da postoji jaz između taksista i mušterija i da ima puno nerazumevanja sa obe strane. Obe strane su defanzivne, obe strane osećaju da im je potrebno da se zaštite od druge strane, a to je pogrešno. Došao sam na Tviter da bih eliminisao taj jaz – kaže Temuri za “Ars”.

I dobro mu ide. Zapravo, ide mu toliko dobro da sam Temuri procenjuje da mu se vraća između 90 i 95 odsto klijentele, što on vidi kao svoju ozbiljnu prednost u odnosu na konkurenciju, da ne spominjemo činjenicu da sklapa nova prijateljstva pomoću medija preko koga ga je lako “startovati”.

- Raduje me ne samo po što ću povesti nekoga koga sam već nekoliko puta sreo, nego i što ćemo nastaviti razgovor tamo gde smo stali – kaže on, i dodaje:

- Moj cilj je da promenim ovaj posao do tačke u kojoj se kada uđete u taksi osećate udobno, dobrodošlo i ako je moguće zabavljeno, bilo od strane samog taksiste bilo od strane njegovog uređaja.

Personalizovani servis od strane vozača kome verujete, ili koga barem pratite na Tviteru? Morate priznati da odlično zvuči, ali se odmah nameće i pitanje: kada će se neki beogradski taksista dosetiti da uradi isto? Tviter jeste mala, ali je takođe i čvrsta zajednica.

(Foto: Profimedia.com)

Video: Pripejd registracija u Yettelu i preko Portala eUprave

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • damirakalac

    18. januar 2012 | 10:55

    Znali ste da Alo taksi možete poručiti putem weba? http://t.co/63B3kKeP #Podgorica #CrnaGora Možda stvarno jednom bude http://t.co/8tJC5aFL

  • diksicom

    18. januar 2012 | 00:08

    Koj nivo! Tviter-taksi: „Menšnuj“ me da te pokupim | Telegraf http://t.co/mSKMWwlU via @telegrafrs

  • msrecko

    17. januar 2012 | 23:31

    Tviter-taksi: „Menšnuj“ me da te pokupim | Telegraf http://t.co/jOZapuYw via @telegrafrs

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA