Ove 3 reči NIKAKO ne smete koristiti u mejlovima!
Ukoliko često pišete poslovne mejlove, internet portal "The Muse" objavio je koristan savet pomoću kojeg ćete unaprediti svoju komunikaciju, a to ćete uraditi tako što nikako nećete koristite reči: zapravo, izvinite i ja.
USVOJEN NAJJAČI ZAKON NA SVETU: Poslodavci NE SMEJU radnicima da šalju mejl VAN RADNOG VREMENA!
Zapravo
Kada često koristite ovu reč pomalo zvučite nadmeno. Prvenstveno, ona se najčešće koristi kada ispravljate nekoga ili pokušavate da objasnite da ste zapravo vi u pravu i da su stvari zapravo ovakve, a ne takve kao što je neko drugi kazao. Umesto toga koristite reči: definitivno, vidim, razumem, ima smisla, razumljivo, odlično zapažanje ali…
Izvinite
Trudite se da ne govorite izvinjenja osim u slučaju kada ste zaista zaslužili da to kažete. Čak i kada ste zaista krivi trudite se da umesto "Žao mi je" kažete "Izvinjavam se" jer je ovo prvo previše korišćeno i polako te jake reči gube značaj u svakodnevnoj komunikaciji. Naročito kada je reč o poslovnoj komunikaciji naglasite da se izvinjavate što ste prevideli nešto, a ne da vam je žao što ste nešto upropastili. Na taj način se nećete dodatno ponižavati.
Ja
Nije samo reč o korišćenju reči JA već o celom konceptu fokusiranostu na vašu personu koja je neprestano u centru pažnje. U poslovnoj komunikaciji kada često koristite ja, meni, mi može zvučiti veoma nadmeno, a osoba sa kojom se dopisuje stvoriće utisak da pokušavate da se postavite kao nadređeni. Umesto ’Pošalji mi finalnu verziju kako bih se uverio da je sve u redu’ napišite ’Hajde da svi prođemo finalnu verziju kako bismo bili sigurni da će naš klijent biti zadovoljan’.
(Telegraf.rs / Izvor: bizlife.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.