REKLAMIRANJE NA INTERNETU: U Srbiji je tek u začetku, a prednosti ovakvog ulaganja su NEVEROVATNE
Na Paliću se trenutno održava tradicionalna konferencija "E-trgovina 2015", najveći skup o e-poslovanju u Srbiji. Konferencija je posvećena praćenju nastanka i razvoja domaćeg i regionalnog (Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, BIH, Makedonija...) e-commerce i e-business tržišta.
Ovogodišnja konferencija će trajati od 22. do 24. aprila, a drugog dana je pored ostalih predavanja održan i panel sa temom "Kako da povratite investicije u oglašavanju?", na kojem su učestvovali najrelevantniji učesnici na tržištu oglašavanja.
Među učesnicima panela su bili Vladimir Aranđelović, digital media manager u kompaniji Direct Media, Isidora Branković, digital advertising director u kompaniji Adria Media Group, Srećko Miodragović, savetnik predsednika kompanije Comtrade i direktor portala Telegraf.rs, Marija Grulović, digital & Brand PR Manager u Apatinskoj pivari i Bojan Rendulić, direktor digitalne agencije “Drive“.
Glavna tema panela je bilo oglašavanje na internetu i prednosti ovakvog vida oglašavanja.
- Većina kompanija donedavno nije imala digital menadžere, ali s obzirom na to da je oglašavanje na internetu svakim danom sve popularnije, ove pozicije su sve češće - izjavila je Marija Grulović, digital & Brand PR Manager u Apatinskoj pivari.
Sve više kompanija se odlučuje za online oglašavanje jer donosi dosta benefita za uloženi novac, a stručnjaci ističu da je ovaj vid reklamiranja "bestbuy" i da za uloženi novac oglašivač dobija sve što je potrebno. Primera radi, moguće je istražiti ukupnu posećenost, odnosno uspešnost reklamne kampanje, što nije baš tako jednostavno uraditi na drugim vidovima reklamiranje (televizija, bilbordi...).
- Za internet sajtove i portale koji na svojim stranicama nude reklami prostor, veoma je bitno da budu vidljivi na svim platformama, bilo da je reč o klasičnom računaru, tabletu, pametnom telefonu ili smart televizoru - istakao je Srećko Miodragović, savetnik predsednika kompanije Comtrade i direktor portala Telegraf.rs. On je, takođe, dodao da je bitno znati potrebe klijenta koji želi da se reklamira kod vas kako bi bili u mogućnosti da mu ponudite najbolje moguće rešenje.
Za postizanje maksimalnih rezultata prilikom internet oglašavanja neophodna je dobra analiza ciljne grupe i rad na strategiji. U tome pomažu brojne kompanije koje se bave istraživanjem i anketama, čiji rezultati doprinose u planiranju strategije oglašavanja.
Svi učesnici panela su se složili da je u našoj zemlji neophodno podići svest ljudi šta je online biznis, i napomenuli da je kupovina putem interneta i korišćenje kartica za online plaćanje i dalje na niskom nivou u Srbiji.
Oni su takođe naveli i neke prednosti oglašavanja kod lokalnih medija i sajtova, u odnosu na oglašavanje putem Google-a i društvenih mreža.
Naime, baneri i reklame koje postavlja Google obično se postavljaju na lošim mestima na samoj stranici (uglavnom u dnu), kao i na sajtove sa čudnim sadržajem, a oglašivači nemaju mogućnost da to promene. Sa druge strane, kada je reč o Facebook-u, reklama će trajati sve dok oglašivač daje novac. Čim to prestane, reklama sa briše.
Oglašavanje kod lokalnih medija nudi veću fleksibilnost. Primera radi, moguće je dogovoriti se na koji način će reklama biti vidljiva, koja slika, koji tekst i na tačnom kom mestu. Takođe, objavljeni PR i viralni tekstovi zauvek ostaju na sajtu i uvek se mogu pronaći.
Iako je digitalni marketing u Srbiji počeo da se razvija većom brzinom, i dalje je daleko od savršenog. Ovakve diskusije i konferencije za cilj imaju podizanje svesti ljudi, što će pomoći rešavanju pomenutog problema.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.