DA LI STE I VI MEĐU NJIMA? Otkriveno ko stoji iza klikova reklama na internetu
Izveštaj kompanije Gemius prezentuje socio-demografske profile internet korisnika koji generišu prikazivanje oglasa onlajn, kao i onih koji ne klikću
Kog su uzrasta korisnici koji klikću na onlajn reklame? Kog nivoa obrazovanja? Da li su to više žene ili muškarci? Odgovori na ova pitanja variraju u odnosu na zemlju koja se posmatra, a više o ovoj analizi otkriće najnoviji izveštaj kompanije Gemius.
Izveštaj prezentuje socio-demografske profile internet korisnika koji generišu prikazivanje oglasa onlajn, kao i onih koji ne klikću. Analiza identifikuje tržišta sa najvećim udelom klikova na reklame i tržišta sa najvećom stopom kliktanja (CTR). Pokrivene su zemlje centralne i istočne Evrope – Srbija, Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Slovenija, Mađarska, Ukrajina, Poljska, Estonija, Letonija, Litvanija I Češka republika.
Zapaženo je da u Srbiji i Hrvatskoj muškarci, u odnosu na žene, radije kliknu na oglas (55 odsto - 45 odsto). Međutim, situacija je sasvim suprotna u Estoniji i Ukrajini, gde žene konstituišu preko polovine internet publike koja generiše klikove na banere.
Slične razlike primećene su u pogledu uzrasta. Na primer, u grupi onih koji kliknu na reklamu, udeo 16-24 je najveći u Ukrajini (27 odsto) i Rumuniji (26 odsto), a najmanji u Hrvatskoj (8 odsto).
Što se tiče nivoa obrazovanja, struktura populacije koja “otvara” reklame je slična u svim analiziranim zemljama. Većina tvrdi da ima srednjoškolsko obrazovanje ili nezavršenu srednju školu.
Podaci su uzeti iz gemiusAdmonitor-a, izveštaja o najpopularnijim oglasnim formatima, industrijama koje generišu najviše onlajn reklama i trendovima mobilnog oglašavanja, između ostalog. Takođe, izveštaj je baziran na analizi onlajn oglasnih kampanja (gemiusDirectEffect), kao i na podacima dobijenim iz alata za upravljanje oglasnim prostorom (AdOcean). Studija uključuje 13 zemalja istočne i centralne Evrope.
Kompletan izveštaj možete pogledati OVDE.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
I.
Priznajte da ste i vi bar jednom kliknuli.
Podelite komentar
Sladja
Ja jesam medju njima. Klikcem iz jednog jedinog razloga, da bi onaj ciji je sajt imao neku dobit. Kad sam vec tu zasto ne bih, mene nista ne kosta, a nekome koristi. Sama potrazim ono sto mi je potrebno, jer obicno ono sto klikcem nije u sferi mog interesovanja.
Podelite komentar