Evo kako ćemo u budućnosti pretraživati internet
Internet pretraživači za deset godina neće biti ograničeni na unos teksta u računar ili mobilni telefon. Šta nas još čeka u ne tako dalekoj budućnosti?
Evolucija Google-ovog algoritma za pretraživanje ujedno otkriva i ponešto o viziji budućnosti razvoja najpopularnijeg pretraživača. Pogledajmo kako su izgledale veće nadogradnje.
Sve su to bili koraci ka razvoju algoritma koji će stvoriti novu generaciju informacija.
Brandy (2004) - latentno semantičko indeksiranje (Latent Semantic Indexing, LSI), koristi matematiku za prepoznavanje odnosa između koncepta unutar teksta.
Personalized Search (2005) - istorija pretraživanja ima uticaja na aktuelne rezultate pretraživanja.
Google Local (2005) - podaci o lokalnim firmama integrisani su u Google Maps.
Universal Search (2007) - vesti, video i lokalni rezultati integrisani su u obične rezultate pretrage.
Real-Time Search (2009) - integrisan je i društveni sadržaj, poput onog s Twittera.
Caffeine (2010) - poboljšano je indeksiranje web odredišta, što je pomoglo osvežavanju rezultata pretrage.
User Search (2012) - Google+ i autorstvo integrisani su u rezultate pretrage.
Venice (2012) - bolji rezultati za šire upite.
Knowledge Graph (2012) - informacije i slike relevantni za pretragu pojavljuju se uz redovne rezultate.
Nauku koja stoji iza algoritama za pretraživanje moguće je primeniti i u druge svrhe. Kad kombinujete više mobilnih uređaja i pokret „Internet stvari“, korištenje algoritma za pretraživanje postaje još važniji. Google verovatno ima najveće šanse da to izvede, naročito ako imamo u vidu rasprostranjenost Androida.
Ranija nastojanja povezivanja podataka o korisniku i njegovom ponašanju u rezultate pretrage upućuju na budućnost u kojoj će veštačka inteligencija biti korišćena za bolja predviđanja šta korisnik želi da zna čak i pre nego što postavi pitanje. Google Now je dobar primer rane generacije tog pristupa, a Glass jasno pokazuje drugačiji način isporuke takvih rezultata pretrage. Sve se više toga kreće prema proširenoj stvarnosti (augmented reality), a Google želi to i da iskoristi.
U bližoj budućnosti pretraživač će znati vašu lokaciju, istoriju pretraživanja, kupovine i putovanja, pa će moći da proceni šta je to što želite da znate i da vam informaciju i pre nego što je zatražite i to verovatno na ekranu naočara, ručnom satu, možda čak i elektronskim sočivima.
Iako bi bilo zgodno imati pri ruci takvog pomoćnika, pomalo je strašno to što zna sve o nama. Ako te informacije padnu u pogrešne ruke, stvari bi mogle postati veoma komplikovane. Ipak, to je možda i cena napretka.
Uređaji s govorom koji koriste Google Translate mogli bi vam omogućiti komunikaciju s ljudima iz celog sveta, bez obzira na jezik koji govore. Nosivi uređaji koji prate vaše zdravstveno stanje i koriste pretraživač mogli bi da vas savetuju oko načina ishrane i vežbanja. Mobilni GPS uređaji za vaš automobil mogli bi da koriste pretraživač kako bi pronašli najkraći put do vašeg odredišta.
(Telegraf.rs/ Izvor: singularityhub.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nn
Za deset godina...kako je krenulo bicemo u kamenom dobu.....
Podelite komentar
Zvezdanov
Sjedne strane je i dobro a sdruge nije.Zato morate biti normalni inace ako u pretrazivacu trazite lose i zlo to ce vam onda i biti.
Podelite komentar
zlatko
I danas nas google prati sa onim reklamama.. ono sto sam nekad trazio pojavi mi se kao reklama na yt ili drugim stranicama
Podelite komentar