Ona je naučila Facebook da zarađuje (FOTO)

  • 1

Pre šest godina, osnivač Facebook-a Mark Zakerberg se našao u nevolji. Kompanija mu je naglo porasla, ali on nije znao kako da vodi korporaciju. Upoznao je Šeril Sandberg koja je radila za Google i pristala da pređe u Facebook. Za kratak period je preokrenula kompaniju koja je pre njenog dolaska imala 130 zaposlenih i 70 miliona korisnika, a sada ima 2.500 radnika i 700 miliona ljubitelja ove društvene mreže.

Kada je Mark Zakerberg pre nekoliko godina otišao na božićnu proslavu kod direktora Dena Rosensveiga i pred njegovom kućom ugledao potpredsednicu za globalne operacije onlajn prodaje u Google-u Šeril Sandberg, nije ni slutio da bi ona pristala da iz kompanije koja broji 4.000 zaposlenih, pređe u njegovu firmu koja nema prihode. Već pri prvom susretu ostali su sat vremena zadubljeni u razgovor u kom je osnivač najpopularnije društvene mreže saznao da je Šeril bila u potrazi za drugim poslom.

Nakon Božića, njih dvoje su počeli češće da se viđaju, ali su ubrzo shvatili da moraju nešto da promene inače će početi da kruže priče o njima. Sandbergova i Zakerberg su svoje druženje i kovanje planova, kako da se na finansijski način probudi Facebook, nastavili u svojim domovima. Jednom prilikom je Šerilin suprug izjavio da su izgledali kao dečko i devojka, pričali su o tome u šta veruju, do čega im je stalo, šta im je misija. Obavljali su filozofske razgovore.

Do februara 2008. godine, Zakerberg je bio siguran da će upravo ona spasiti Facebook. Šeril je govorila je da je kompanija vođena instiktima i međuljudskim odnosima, aludirajući na to da ih u Google-u nije bilo, pa njen odlazak iz te kompanije nije bio gladak.

- Prilazila je ljudima, prekidala razgovore, predstavljala se i nametala gard kojim je naređivala ljudima da se predaju i uspostave direktan odnos s njom, jer nije želela da se zatvara u kancelariju sa Zakerbergom - ispričala je jednom prilikom potpredsednica Facebook-a, Kris Koks.

Šeril Sandberg je priznala da je po dolasku u Facebook osetila strepnju pojedinih ljudi. Pitali su je hoće li biti previše korporativna za njih, da li će narušiti dominantnu mušku kulturu koja je tipična za Silicijumsku dolinu. Međutim, ona je brinula samo o finansijama.

- Nad glavama nam je visilo pitanje možemo li ikada zaraditi novac - ispričala je ona u jednom intervju.

Inženjeri su mislili da je novac prirodna posledica genijalnih veb stranica, a očigledan Facebook-ov biznis, prodaja oglasa, je bio u rasulu. U hi-tech industriji su već počele glasine u kojima im se prognozirao krah kao i Myspace-u.

Kako bi to sprečila, Sandbergova je smislila par pitanja: treba li se za prihode oslanjati na oglase, e-trgovinu ili pretplatu i pozvala direktore da svaki dan od 6 do 9 sede i raspravljaju o tome. Na proleće su se usaglasili da krenu sa direktnim oglasima koji su do 2010. godine bili profitabilni. Za tri godine, Facebook je porastao sa 130 zaposlenih na 2.500 i sa 70 miliona na 700 miliona korisnika. Počeli su da uče o marketingu i nalazili su sopstvene modele prezentacija koje su drugi oglašivači hteli da naplate.

Pre dve nedelje sklopili su partnerski ugovor s francuskim marketinškim magom "Publicisom" koji je vredan 500 miliona dolara i već je počelo da se nameće pitanje koji će biti sledeći koran Šeril Sandberg.

U istoriji biznisa, samo je nekolicini ljudi uspelo da pođe za rukom da u tako kratkom periodu pokrenu dve velike kompanije.

- Idite tamo gde raste cena vašim veštinama, menjajte sektore i izazove - posavetovala je Šeril.

(Telegraf.rs / Izvor: jutarnji.hr)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA