Evo zbog čega ne treba verovati društvenim mrežama

 
  • 3

Internet generalno ne pruža uvek najnovije informacije, često su izvučene iz konteksta, a neke su i čiste laži. U nastavku pročitajte činjenice koje će vas uveriti da ne treba verovati društvenim mrežama

Društvene mreže su na svom vrhuncu, a mnogi korisnici popularnih sajtova veruju u sve što se pojavi na njima. Ukoliko ste nekada izgubili raspravu zato što ste citirali nešto što ste videli na njima, a što je daleko od istine, predstavljamo vam nekoliko razloga koji će vas ubediti da društvenim mrežama nikako ne treba verovati.

Ne pružaju uvek najnovije informacije

Informacija koja se pojavi na internetu zauvek ostaje tu. Ukoliko putem Google-a pretražujete bilo koji pojam, pojaviće vam se podaci koji su stari i po nekoliko godina. To je u redu, jer većina sajtova postavlja vreme kada se neka vest pojavila. Međutim, to uglavnom nije slučaj na društvenim mrežama.

Većina vesti koja se pojavljuje na njima nema vremensku odrednicu. Čak i kada postoji, ljudi uglavnom ne obraćaju puno pažnje na to pre nego što je prokomentarišu ili podele. Neki ljudi čak i menjaju datume kada žele da ponovo "ožive" neku vest.

Mnogi delovi informacija na Twitter-u, Facebook-u, Youtube-u i drugim društvenim mrežama stari su i po nekoliko godina, pa je ovo prvi i osnovni razlog zašto im ne treba verovati.

Informacije na društvenim mrežama su često izvađenje iz konteksta

Informacije koje su izvučene iz konteksta mogu da se koriste za odobravanje ili neodobravanje bilo čega. To viđamo svakodnevno, neka poznata ličnost kaže nešto, a mediji se fokusiraju na deo rečenice koji tu osobu prikazuje u lošem svetlu.

Društvene mreže to rade konstantno. Najgori deo u tome je što neka izjava koju smo pročitali može da se izmeni i okrene toliko puta, da je čak i njen autor više ne prepoznaje.

Još jedna od stvari koje mediji vole da rade je da nekoj osobi pripisuju nešto što ona uopšte nije izjavila. Na primer, postoji gomila citata Morgana Frimena koje on nikada nije izjavio. Takođe, veoma često se koriste naslovi koji uopšte nemaju veze sa tekstom koji se nalazi ispod njega, a sve u cilju povećanja broja klikova.

Ukratko, ukoliko internetom kruži neka informacija o nekoj poznatoj ličnosti, ili nekoga koga poznajete, ona je verovatno izvučena iz konteksta toliko da se više ne treba smatrati za vrednu informaciju.

Ponekad je informacija jednostavno laž

Mediji često prenose vest da je neka poznata ličnost umrla. Naravno oni su uglavnom živi, i ispostavi se da je u pitanju čista prevara.

Uvek je zanimljivo videti poznatu ličnost kako je na Facebook-u objavila fotografiju na kojoj drži najnoviji New York Times sa svojom slikom dokazujući da nije mrtav.

Ukoliko ne možemo verovati medijima da nam daju tačne informacije o tome da li je neka poznata ličnost živa ili mrtva, kako im možemo verovati kada su u pitanju političke vesti na primer?

Nadamo se da smo one koji često poveruju u sve što piše po društvenim mrežama ubedili da to nikako ne čine i najbolje je da pronađu pravi izvor informacije, i prestanu da veruju u svaki post koji pročitaju.

(Telegraf.rs / Izvor: makeuseof.com)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bojanica

    11. april 2014 | 12:13

    Pa i Telegraf pise naslove koji treba da privuku paznju i pise lose o poznatima i kao i svi mediji uzimate reci van konteksta.

  • Tek toliko

    11. april 2014 | 14:49

    A pored toga i vi iz telegrafa umete da pisete lazi ne bi li privukli ljude,imali bolju posecenost i citanost i cesto uskracujete pravo na komentar ljudima.To radite selektivno ako vam se nesto ne svidi,prava glasa i izrazavanja na nivou nema sta.Kako bi se to moglo nazvati hmm,razmislite...

  • Neko

    12. april 2014 | 12:20

    Zasto Youtube!?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA