
Perplexity ne krije ambicije: Novi pretraživač će znati koje hotele i restorane posećujete i sve ostalo o vama
Kompanija Perplexity ne želi samo da konkuriše Google-u, već očigledno želi da postane novi Google. Aravind Srinivas, direktor kompanije, otkrio je ove nedelje u podkastu TBPN da je jedan od glavnih razloga za razvoj sopstvenog pretraživača prikupljanje podataka o svemu što korisnici rade na internetu izvan same aplikacije Perplexity.
"To je jedan od razloga zašto smo želeli da napravimo pretraživač - želimo da dobijemo podatke čak i izvan aplikacije kako bismo vas bolje razumeli", izjavio je Srinivas. "Jer neki upiti koje ljudi postavljaju ovim veštačkim inteligencijama su isključivo vezani za posao. To nije lično."
Prema njegovim rečima, upiti vezani za posao neće pomoći AI kompaniji da izgradi dovoljno precizan dosije o korisnicima. "S druge strane, stvari koje kupujete, koje hotele posećujete, u koje restorane idete i šta pretražujete govore nam mnogo više o vama", objasnio je on bez ustručavanja.
Srinivas veruje da korisnici novog Perplexity pretraživača neće imati problem sa ovakvim praćenjem jer će im reklame biti relevantnije. "Planiramo da koristimo sav kontekst za izgradnju boljeg korisničkog profila i, možda, kroz naš feed za otkrivanje sadržaja mogli bismo da prikazujemo neke reklame", najavio je direktor.
Comet stiže u maju, a Perplexity potpisuje partnerstva sa proizvođačima telefona
Pretraživač pod nazivom Comet, iako je imao određena kašnjenja, trebalo bi da bude lansiran u maju ove godine, potvrdio je Srinivas. Ovim potezom, Perplexity jasno pokazuje da želi da prati Google-ov poslovni model u svakom smislu.
Direktor kompanije nije pogrešio u svojoj proceni - tiho praćenje korisnika po internetu pomoglo je Google-u da postane kompanija koja danas vredi oko 2 biliona dolara tržišne kapitalizacije. Upravo zato je Google razvio svoj pretraživač Chrome i mobilni operativni sistem Android - da bi mogao da prati aktivnosti korisnika i prikazuje im ciljane reklame.
Perplexity takođe pokušava nešto slično u mobilnom svetu. Kompanija je potpisala partnerstvo sa Motorolom, objavljeno u četvrtak, prema kojem će njihova aplikacija biti unapred instalirana na Razr seriji telefona i moći će joj se pristupiti kroz Moto AI jednostavnim kucanjem "Ask Perplexity".
Prema izveštaju Bloomberga, Perplexity je takođe u pregovorima sa Samsungom. Srinivas nije direktno potvrdio ovu informaciju, iako je na podkastu spomenuo Bloombergov članak objavljen početkom meseca koji je govorio o oba partnerstva.
Praćenje korisnika je unosno, ali izaziva nepoverenje
Naravno, Google nije jedini koji prati korisnike na internetu kako bi prodavao reklame. tehnologija za praćenje reklama kompanije Meta, Pixels, koja je ugrađena na veb sajtovima širom interneta, služi za prikupljanje podataka, čak i o ljudima koji nemaju Facebook ili Instagram naloge. Čak ni Apple, koji se predstavlja kao zaštitnik privatnosti, ne može da odoli praćenju lokacija korisnika da bi prodavao oglase u nekim svojim aplikacijama.
S druge strane, ovakve prakse su dovele do toga da ljudi različitih političkih opredeljenja u SAD i Evropi ne veruju velikim tehnološkim kompanijama.
Ironija je u tome što je Srinivas otvoreno objasnio svoje ambicije za praćenje putem pretraživača i prodaju oglasa upravo ove nedelje. Google se trenutno nalazi na sudu, boreći se protiv američkog Ministarstva pravde koje tvrdi da se Google ponašao monopolistički kako bi dominirao pretragom i oglašavanjem na internetu. Američko Ministarstvo pravde želi da sudija naredi Google-u da se odrekne Chrome pretraživača.
I OpenAI i Perplexity - što nije iznenađujuće, s obzirom na Srinivasove razloge - izjavili su da bi kupili Chrome poslovanje ako bi Google bio primoran da ga proda.
(Telegraf.rs)
Video: Au, kako bizaran gol: Hord opet pogodio za Jedinstvo protiv Čuke na bizaran način
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.