Kako je Microsoft upropastio Skype: Od akvizicije od 8,5 milijardi dolara do potpunog zaborava

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Microsoft gasi Skype u maju 2025. godine, a nakon 14 godina neuspeha i propuštenih prilika. Akvizicija koja je koštala 8,5 milijardi dolara postala je simbol lošeg upravljanja tehnološkim proizvodom koji je nekada bio nezamenljiv.

Skype, nekada vodeća platforma za video pozive i instant poruke, uskoro odlazi u istoriju, a njeno mesto zauzeće Microsoft Teams. Ovo je priča o tome kako je jedan od najvećih tehnoloških giganata uspeo da upropasti proizvod koji je imao potencijal da dominira tržištem komunikacija.

Kada je 2011. godine tadašnji izvršni direktor Stiv Balmer odlučio da kupi Skype za astronomskih 8,5 milijardi dolara, Microsoft je pokušavao da se takmiči sa rastućom popularnošću iPhone-a. Ironično, upravo je ta akvizicija bila jedan od najvećih promašaja u istoriji kompanije, što je postalo bolno očigledno tokom globalne pandemije, kada je umesto Skype-a, Zoom postao dominantna platforma za video konferencije.

Početkom 2012. godine, Skype je beležio 41 milion istovremenih korisnika, više nego što je Steam nedavno oborio rekord. Popularnost platforme bila je toliko velika da su ljudi krali Skype znakove ispred kancelarija, pa je kompanija jednostavno prestala da ih zamenjuje.

Od obećanja do propadanja: Kako je Microsoft uništio Skype

Problemi su počeli kada je Microsoft odlučio da fokus Skype-a prebaci na mobilne platforme. Migracija korisnika na Messenger platformu 2012. godine, koja je ranije pokretala MSN Messenger, bila je prvi korak koji je narušio kvalitet usluge. Ovaj prelazak trajao je godinama i doneo je brojne greške, uključujući ponavljanje poziva, poruka i obaveštenja na više uređaja.

Umesto da rešava osnovne probleme sa pozivima i slanjem poruka, Microsoft je 2017. godine predstavio radikalan redizajn Skype-a koji je više ličio na Snapchat. Ovaj potez nije dobro prihvaćen od strane korisnika, što je primoralo kompaniju da se vrati na stari dizajn 2018. godine, ali šteta je već bila učinjena.

Neefikasno upravljanje i konstante promene dovele su do toga da korisnici izgube poverenje u Skype, a aplikacije poput WhatsApp-a, Facebook Messenger-a, FaceTime-a, WeChat-a i Telegram-a preuzele su tržište, nudeći jednostavne video pozive i pouzdano slanje poruka.

Pandemija koja je pokazala pravi obim Microsoftovog neuspeha

Pravi obim Microsoftovog neuspeha sa Skype-om postao je očigledan početkom 2020. godine, kada je pandemija COVID-19 primorala ljude širom sveta da koriste video i audio pozive za povezivanje sa prijateljima i porodicom. Umesto da se okrenu Skype-u, koji je postojao godinama, korisnici su izabrali Zoom zbog jednostavnosti korišćenja i pouzdanosti.

Microsoft je brzo reagovao i fokus prebacio na Teams, predstavljajući ličnu verziju sredinom 2020. godine. Teams je dizajniran oko grupa prijatelja ili porodičnih aktivnosti, ali mnogi i dalje imaju probleme sa ovom platformom, uključujući komplikovano pridruživanje pozivima i osnovne probleme sa slanjem poruka.

Ironija je što je Microsoft kroz akviziciju Skype-a stekao znanje koje je pomoglo u stvaranju Teams-a 2016. godine, ali izgleda da kompanija nije naučila sve lekcije iz prethodnih grešaka. Korisnici se i dalje žale na brojne probleme sa Teams-om, što ukazuje na to da Microsoft možda ponavlja iste greške koje su dovele do propasti Skype-a.

MSN Messenger i Skype su utabali put za Microsoft Teams, ali pitanje je da li će i ova platforma doživeti istu sudbinu ako Microsoft nastavi da ne rešava probleme dovoljno brzo.

(Telegraf.rs)

Video: Dončić kao da nije sa ove planete: Neverovatna i važna trojka Luke u produžetku

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA