Mask zapretio: "Probali smo 2 godine mir, sada je vreme za rat”
Mask tvrdi da su oglašivači koordinisali bojkot nakon preuzimanja Twitter-a
Društvena platforma Ilona Maska, X, tužila je grupu oglašivača, tvrdeći da ih je “masivni bojkot oglašivača” lišio milijardi dolara prihoda i prekršio antimonopolske zakone.
Kompanija koja je ranije bila poznata kao Twitter podnela je tužbu u utorak na saveznom sudu u Teksasu protiv Svetske federacije oglašivača i članica kompanija Unilever, Mars, CVS Health i Orsted.
Optužila je inicijativu za sigurnost brendova oglašivačke grupe, nazvanu Globalna alijansa za odgovorno medijsko oglašavanje, za pomaganje u koordinaciji pauze u oglašavanju nakon što je Mask kupio Twitter za 44 milijarde dolara krajem 2022. godine i promenio njegovu osoblje i politike.
Mask je u utorak na platformi X objavio o tužbi, rekavši da je “sada rat” nakon dve godine ljubaznosti i “dobijanja ničega osim praznih reči”.
Izvršna direktorka X, Linda Jakarino, rekla je u video saopštenju da tužba delimično proističe iz dokaza koje je otkrio Odbor za pravosuđe Predstavničkog doma SAD, koji je, kako je rekla, pokazao da je “grupa kompanija organizovala sistematski ilegalni bojkot” protiv X.
Kako prenosi APnews, odbor, predvođen republikancima, održao je prošlog meseca saslušanje ispitujući da li su trenutni zakoni “dovoljni za odvraćanje antikonkurentske koluzije u online oglašavanju.”
Optužbe iz tužbe odnose se na rane dane Maskovog preuzimanja Twitter-a, a ne na noviji spor sa oglašivačima koji se desio godinu dana kasnije.
U novembru 2023. godine, otprilike godinu dana nakon što je Mask kupio kompaniju, brojni oglašivači su počeli da beže sa platforme X zbog zabrinutosti da će njihovi oglasi biti prikazivani pored pro-nacističkog sadržaja i govora mržnje na sajtu uopšte, pri čemu je Mask dodatno podizao tenzije svojim objavama koje podržavaju antisemitsku teoriju zavere.
Mask je kasnije rekao da ti oglašivači koji beže učestvuju u “uceni” i, koristeći psovku, rekao im suštinski da odu.
Svetska federacija oglašivača sa sedištem u Belgiji i predstavnici CVS-a, Orsteda, Marsa i Unilevera nisu odmah odgovorili na zahteve za komentar u utorak.
Visoki izvršni direktor Unilevera svedočio je na prošlomesečnom kongresnom saslušanju, braneći praksu britanske kompanije za potrošačke proizvode da bira platforme koje neće štetiti njenom brendu.
“Unilever, i samo Unilever, kontroliše naše trošenje na oglašavanje,” navodi se u pripremljenim pisanim izjavama Herrisha Patela, predsednika Unilever USA. “Nijedna platforma nema pravo na naš reklamni dolar.”
(Telegraf.rs)
Video: Koje su ekonomske posledice želje Ilona Maska za slobodom govora: Sve o prodaji Tvitera
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.