Google planira da naplaćuje pretragu uz pomoć veštačke inteligencije?
Kompanija Google planira da počne da naplaćuje nove "premium" funkcije koje pokreće veštačka inteligencija. Ukoliko do toga dođe, to će biti najveća promena u njihovom poslovanju, barem kada je pretraga u pitanju.
Google razmatra uvođenje novih opcija, među kojima su dodavanje određenih funkcija pretraživanja koje su zasnovane na veštačkoj inteligenciji u svoje premium usluge pretplate, koje već nude pristup njegovom novom Gemini AI-u u Gmail-u, navode izvori iz kompanije koji su upoznati sa ovim novinama.
Inženjeri, kako navode, razvijaju tehnologiju potrebnu za implementaciju ove usluge, ali rukovodstvo još nije donelo konačnu odluku o tome da li će i kada da je pokrenu, rekao je jedan od izvora.
Oni dodaju da bi standardni Google pretraživač i dalje ostao besplatan.
Međutim, naplata bi značila da će Google, koji godinama nudi besplatne usluge svojim korisnicima i koji je zaradu isključivo dobijao oglašavanjem, sada početi da naplaćuje svoju poboljšanu verziju pretraživača.
Google je prošle godine prijavio 175 milijardi dolara prihoda od pretrage i srodnih oglasa, što je više od polovine njegove ukupne zarade.
Od novembra 2022. godine, kada je OpenAI pokrenuo ChatGPT, Google se trudi da parira konkurenciji.
ChatGPT može da daje brze i potpune odgovore na mnoga pitanja, a na taj način polako postiže da klasičan pretraživač polako postaje prevaziđen.
Google je počeo da testira eksperimentalnu uslugu pretraživanja zasnovanu na veštačkoj inteligenciji u maju prošle godine. Na taj način je omogućeno da odgovori budu potpuniji, a takođe su korisnicima nudili i linkove koji bi ih vodili ka dodatnim informacijama, ali i reklama.
Rezultati pretrage, koji uključuju i veštačku inteligenciju su skuplji za Google od tradicionalnog pretraživanja jer AI troši mnogo više resursa.
Microsoft, koji ima partnerstvo sa OpenAI, pokrenuo je poboljšanu pretragu zasnovanu na GPT-u i chatbot, koji se sada zove "Copilot", u sklopu svog pretraživača "Bing" pre više od godinu dana.
Međutim, nove AI funkcije nisu uspele da povećaju Bing-ov udeo na tržištu, koji u velikoj meri zaostaje za Google-om, piše FT.
Neki analitičari su upozorili da bi Google mogao da pretrpi štetu u zaradi na oglašavanju, ukoliko njegov pretraživač pruži potpunije odgovore generisane veštačkom inteligencijom koji više ne zahtevaju od korisnika da kliknu na veb stranice njegovih oglašivača. Takođe, mnogi onlajn izdavači koji zavise od Google-a u pogledu internet saobraćaja strahuju da će manje korisnika posetiti njihove sajtove ako Google-ova pretraga zasnovana na veštačkoj inteligenciji izvuče informacije sa njihovih veb stranica i direktno ih predstavi korisnicima.
Google je ove godine dodao novi premium nivo u okviru "Google One-a" za korisnike koji žele da koriste njegov najnapredniji Gemini chatbot. Takođe je dodao Gemini u Workspace, paket onlajn aplikacija za produktivnost kao što je Gmail.
Ono što ostaje nejasno je kako tačno kompanija planira da integriše pretragu zasnovanu na veštačkoj inteligenciji u ove plaćene usluge, koje nude različite nivoe cena, ili kada bi ponuda za pretragu zasnovana na veštačkoj inteligenciji mogla da bude lansirana. Google bi ipak mogao da odluči da u narednom periodu predstavi neke delove svoje eksperimentalne usluge koja je zasnovana na veštačkoj inteligenciji, navodi izvor blizak Google-u.
Iz kompanije su zvanično naveli da ne rade na poboljšanju iskustva pretrage, kao i da trenutno ne razmišljaju u tom smeru.
"Nastavićemo da gradimo nove premijum mogućnosti i usluge kako bi poboljšali našu ponudu pretplate. Godinama smo usavršavali pretragu kako bismo pomogli ljudima da pristupe informacijama na najprirodniji način. Nastavljamo da ubrzano poboljšavamo proizvod kako bismo zadovoljili potrebe novih korisnika. Trenutno nemamo šta da objavimo", poručili su iz Google-a.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.