Amazon u oluji kontroverzi: Tajni algoritam navodno povećavao cene širom interneta

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) podnela je prošle nedelje tužbu protiv Amazona, tvrdeći da je onlajn trgovac nezakonito održavao monopol. Iako je veliki deo tužbe FTC-a prema Amazonu bio zatvoren za javnost, The Wall Street Journal je otkrio ključne detalje koji se odnose na tajni algoritam. FTC tvrdi da je Amazon koristio ovaj algoritam kako bi podigao cene na najpopularnijim onlajn trgovinskim lokacijama.

Prema informacijama iz tužbe, sve je počelo kada je Amazon razvio algoritam pod kodnim imenom "Project Nessie". Tvrdi se da je ovaj algoritam delovao tako što je iskorišćavao slabije algoritme konkurencije za određivanje cena, čime su konkurenti bili primorani da postavljaju više cene. Navodno, ovaj kontroverzni algoritam korišćen je godinama, čime je Amazonu omogućeno da "poveća svoje profite na raznim kategorijama proizvoda".

Izveštaji navode da je Amazon koristeći "Project Nessie" ostvario "prihod od više od milijardu dolara", dok su konkurenti shvatili da "smanjenje cena ne dovodi do većeg tržišnog učešća ili obima prodaje, već samo do nižih marži".

Amazon je prestao da koristi ovaj algoritam 2019. godine, ali razlog za to nije jasno naveden.

FTC je izrazio želju da se redigovane informacije u tužbi učine javno dostupnim. Sa druge strane, predstavnik Amazona, Tim Dojl, izjavio je da tvrdnje FTC-a pogrešno interpretiraju ovaj alat.

Međutim, ovo nije prvi put da se algoritmi za određivanje cena dovode u pitanje. Postoji zabrinutost da bi dominantne firme mogle razviti algoritme koji bi manipulisali konkurentima sa slabijim algoritmima za određivanje cena, što bi u krajnjoj liniji dovelo do viših cena za sve, što bi potencijalno moglo povećati njihove profite na štetu potrošača.

Luš Roše, predavač na Oksfordskom institutu za internet, takođe se nije iznenadio izveštajem The Wall Street Journal. On smatra da trenutni regulatorni okviri u SAD-u, Evropskoj uniji i Ujedinjenom Kraljevstvu možda nisu spremni da prepoznaju ovakvu vrstu antikonkurentske prakse. Rošeova grupa zalaže se za veću transparentnost i odgovornost onlajn trgovaca kako bi se bolje razumeli tržišni efekti algoritama za određivanje cena.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA