Novi AI asistent kompanije Meta je možda obučavan i na vašim javnim Facebook i Instagram objavama

 ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Meta Platforms, kompanija koja stoji iza Facebooka i Instagrama, koristila je javne objave sa ovih platformi za obuku svog novog AI asistenta, nazvanog Meta AI. Uzimajući u obzir pitanja o privatnosti, kompanija nije koristila privatne objave i poruke prilikom prikupljanja podataka, saopštio je Nik Kleg, predsednik sektora za globalne poslove u Meti.

"Odlučili smo da isključimo setove podataka koji sadrže veliki broj ličnih informacija", rekao je Kleg. Dodao je da je "većina" podataka koji su korišćeni za obuku bili javno dostupni. Kao primer zaštite privatnosti naveo je LinkedIn, čiji sadržaj Meta namerno nije koristila.

Ove izjave dolaze u trenutku kada se tehnološke kompanije, uključujući Meta, OpenAI i Google, suočavaju sa kritikama zbog korišćenja informacija sa interneta bez dozvole za obuku svojih AI modela. Osim toga, kompanije se suočavaju sa tužbama zbog navodnog kršenja autorskih prava, piše Reuters.

Meta AI je najznačajniji proizvod predstavljen od strane CEO Marka Zakerberga na godišnjoj konferenciji proizvoda kompanije, Connect. Za razliku od prethodnih godina, kada je fokus bio na proširenoj i virtuelnoj stvarnosti, ovogodišnji događaj je bio usredsređen na veštačku inteligenciju.

Meta je obučila svog asistenta koristeći prilagođeni model zasnovan na moćnom velikom jezičkom modelu Llama 2, koji je kompanija objavila za komercijalnu upotrebu u julu. Takođe je uključila i novi model pod nazivom Emu koji generiše slike na osnovu tekstualnih unosa.

AI asistent će biti sposoban da generiše tekst, audio i slike i imaće pristup realnim informacijama kroz partnerstvo sa Microsoftovim Bing pretraživačem. Javne objave sa Facebooka i Instagrama koje su korišćene za obuku uključivale su i tekst i fotografije, dodao je Kleg.

Prema informacijama kompanije, Meta je postavila i određene sigurnosne restrikcije na tipove sadržaja koje AI asistent može da generiše, uključujući zabranu kreiranja fotorealističnih slika javnih ličnosti. Kleg je takođe naveo da očekuje "određeni broj tužbi" u vezi sa pitanjem da li su kreativni sadržaji pokriveni postojećom doktrinom o fer upotrebi.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA