Vreme čitanja: oko 2 min.

Konkurencija se nada da će Apple sa Vision Pro "oživeti" tržište VR naočara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zaposleni u Meta vide Quest i njegov softverski ekosistem kao glavnu alternativu Apple-ovom proizvodu, slično ulozi koju Android igra u svetu pametnih telefona

  • 0
Meta Quest 3 Foto: Andre Weening / Shutterstock.com

Meta izražava optimizam u vezi sa nadolazećim lansiranjem Apple Vision Pro hedseta, nadajući se da će ovaj događaj revitalizovati tržište VR hedseta i privući više pažnje ka njihovim Quest uređajima. Prema izveštaju Wall Street Journala, Meta je promenila svoje ime 2021. godine kako bi naglasila svoju posvećenost viziji budućnosti metaverzuma, u kojoj ljudi koriste VR hedsete za interakciju u potpuno virtuelnoj stvarnosti.

Uprkos ogromnim investicijama od 50 milijardi dolara u razvoj Quest hedseta, oni i dalje čine manje od 1% ukupnih prihoda kompanije, dok koncept metaverzuma ostaje neuhvatljiv i nije u potpunosti prihvaćen od strane potrošača. Međutim, sa lansiranjem Apple Vision Pro hedseta zakazanim za 2. februar, Meta vidi priliku da Apple-ovo prisustvo na tržištu potvrdi vrednost njihovih ulaganja u AR/VR tehnologiju i privuče veći broj korisnika.

Izvori Wall Street Journala navode da zaposleni u Meta vide Quest i njegov softverski ekosistem kao glavnu alternativu Apple-ovom proizvodu, slično ulozi koju Android igra u svetu pametnih telefona. Očekuje se da će pojava novih aplikacija učiniti VR tehnologiju privlačnijom široj publici, a Meta nudi svoje Quest hedsete po znatno nižoj ceni od 500 dolara, čime postaju pristupačnija alternativa skupljem Apple-ovom uređaju koji košta 3.499 dolara.

Izvršni direktori u Meta su takođe inspirisani Apple-ovim konceptom "prostornog računarstva", koji stavlja akcenat na mešovitu realnost kombinovanjem virtuelnih slika sa stvarnim okruženjem.

Nakon predstavljanja Vision Pro hedseta u junu 2023, Meta je počela da se sve više fokusira na razvoj mešovite realnosti. Pored toga, neki programeri rade na pojednostavljenju svojih aplikacija, prilagođavajući ih Apple-ovom dizajnu koji korisnicima omogućava da upravljaju sadržajem pomoću pokreta očiju i prstiju. Za razliku od toga, Quest hedseti se primarno oslanjaju na upotrebu kontrolera za igre i aplikacije, iako su kompatibilni i sa nekim gestikulacijama.

Zanimljivo je da Apple konsekventno izbegava viziju digitalne stvarnosti kompanije Meta. Na primer, Greg Jozvijak, potpredsednik globalnog marketinga u Apple-u, izjavio je da nikada neće koristiti reč "metaverzum", dok je Tim Kuk 2022. godine rekao da nije siguran da prosečna osoba može da objasni šta metaverzum zapravo jeste.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA