Nove Meta slušalice za virtuelnu realnost će pratiti vaše oči za ciljane reklame
Ove nedelje Meta je otkrila Meta Quest Pro, nove slušalice za virtuelnu stvarnost koje imaju vrtoglavu cenu.
To je elegantan uređaj, sa nadograđenim hardverom, naprednim funkcijama - i kamerama koje su usmerene ka unutra da prate vaše oči i lice.
Kako bi proslavila slušalice od 1.500 dolara, Meta je napravila neke zabavne dodatke u vezi sa svojom politikom privatnosti, uključujući i onaj pod nazivom "Obaveštenje o privatnosti praćenja očiju".
Kompanija kaže da će koristiti podatke za praćenje očiju da bi "pomogla Meti da personalizuje iskustva i poboljša Meta Quest".
Politika ne kaže bukvalno da će kompanija koristiti podatke za marketing, ali "personalizacija vašeg iskustva" je tipična politika privatnosti koja govori za ciljane oglase.
Podaci o praćenju očiju mogli bi da se koriste "kako bi se razumelo da li se ljudi bave reklamom ili ne", rekao je Metin šef globalnih poslova Nik Kleg u intervjuu za Financial Times.
"Znamo da se ova vrsta informacija može koristiti da odredi šta ljudi osećaju, posebno emocije poput sreće ili anksioznosti", rekao je Rej Volš, istraživač digitalne privatnosti u ProPrivacy.
"Kada bukvalno možete da vidite osobu kako gleda oglas za sat, gleda deset sekundi, osmehuje se i razmišlja da li to može da priušti, to vam daje više informacija nego ikada ranije", dodaje.
The new Meta Quest Pro• Snapdragon XR2 Plus• Two 1800x1920 ppe (pixels per eye) LCD Displays (75% more contrast over the Quest 2)• Motion tracking cameras• Rechargeable controllers• 12gb ram & 256gb storage$1499 pic.twitter.com/yiEMsbpNMa— Anthony (@TheGalox_) October 11, 2022
Meta već razvila tonu tehnologije za ove svrhe
Kompanija je još u januaru prijavila patent za sistem koji "prilagođava medijski sadržaj" na osnovu izraza lica, a više od decenije eksperimentiše sa iskorištavanjem i manipulisanjem emocijama ljudi.
U januaru je kompanija patentirala mehaničku očnu jabučicu.
Uprkos zabrinutosti javnosti o privatnosti u vezi sa Meta-om, ljudima koji koriste proizvode kompanije može biti teško da se odupru aktiviranju funkcija za praćenje očiju zbog onoga što će dozvoliti vašem avataru da uradi.
"Ako Meta bude uspešna, postojaće stigma vezana za poricanje tih podataka", rekao je Volš i dodao:
"Ne želite da budete jedini koji izgleda kao bezizražajni zombi u virtuelnoj sobi punoj ljudi koji se smeju i mršte se".
Trenutno nema oglasa u "Horizon Worlds", prvoj iteraciji Metaverse kompanije. S obzirom na to da se Meta-in dvodimenzionalni poslovni model toliko oslanja na oglase, njihova upotreba izgleda neizbežno.
Postoje neki posebni propisi kojih kompanije moraju da se pridržavaju kada prate vaše stvarno telo - za razliku od špijuniranja svakog dodira prstima na telefonu, gde postoji vrlo malo američkih pravila.
Brojne države su donele zakone o biometriji, koji regulišu podatke koji se odnose na fizičke karakteristike. Najznačajniji je Zakon o privatnosti biometrijskih podataka Ilinoisa (BIPA), koji zahteva od kompanija da dobiju vašu saglasnost pre prikupljanja i obrade biometrijskih podataka.
Sneak peek of the future today at Meta Connect 🔮:✅ Our first mixed reality device @MetaQuestVR Pro✅ The start of a new way to work in the metaverse✅ Cutting-edge @RealityLabs research to build technology that connects peopleRead more 👉 https://t.co/Ryf01kVM4c pic.twitter.com/2c1i7AAm7U— Meta (@Meta) October 11, 2022
To je verovatno najjači zakon o privatnosti u zemlji jer daje pojedinim ljudima pravo da tuže kompanije zbog njegovog kršenja. Većina drugih državnih zakona dozvoljava samo regulatorima da preduzmu akciju, što je smanjilo verovatnoću sprovođenja.
Nasuprot tome, Gugl, Meta, Snap i drugi rešili su BIPA tužbe za stotine miliona dolara.
Meta ima lošu evidenciju kada je u pitanju privatnost prepoznavanja lica. Desetini miliona korisnika Fejsbuka nedostajalo je podešavanje privatnosti koje im omogućava da isključe prepoznavanje lica skoro dve godine pre nego što je kompanija rešila problem.
Meta je prošle godine napravila ironičan pobednički krug kada je ugasila Facebook-ove funkcije za prepoznavanje lica i izbrisala oko milijardu otisaka lica. Ali kompanija nikada nije obećala da će u potpunosti prestati da koristi podatke o prepoznavanju lica, i evo nas sa sjajnim novim proizvodom koji će meriti prozore do vaše duše.
Ostaje, međutim, pitanje šta će Meta uraditi sa tim podacima nakon što ih predate.
Video: Kliknuli ste na sumnjiv mail i sada su vaši nalozi hakovani: Šta uraditi u ovoj situaciji?
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Grga Pitić
Super !!!
Podelite komentar