Kako veštačka inteligencija poboljšava proces kreativnog dizajna?
Alati generativne veštačke inteligencije imaju potencijal da transformišu proces kreativnog dizajna pojednostavljivanjem složenih zadataka, smanjenjem stresa i omogućavanjem studentima da se fokusiraju na inovacije. Prema nedavnom istraživanjima AI može igrati značajnu ulogu u poboljšanju efikasnosti i kreativnosti studenata dizajna.
Studije su pokazale da alati za dizajn uz pomoć́ veštačke inteligencije ne samo da su poboljšali kvalitet dizajna, već́ su i učinili proces lakšim za upravljanje i manje stresnim za učenike. Kada se bave dizajnerskim zadatkom, učenici se često bore da jasno vizualizuju svoje ideje. Alati za veštačku inteligenciju prevazilaze ovaj jaz brzim generisanjem vizuelnih reprezentacija, omogućavajući učenicima da preciziraju svoje koncepte bez da budu zaglibljeni u složene detalje. Štaviše AI je uveo neočekivane i nove elemente u dizajn, kao što su organski oblici i jedinstvene teksture, proširujući kreativni obim.
Primeri procesa dizajniranja su pokazali kako veštačka inteligencija može da inspiriše kreativnost umesto da je zameni. U istraživanju su učestvovali studenti dizajna i bili su podeljeni u dve grupe. Jedna grupa je koristila veštačku inteligenciju za dizajn urbanog nameštaja, kao što su javna sedišta, dok se druga oslanjala isključivo na tradicionalne metode. Grupa koja je radila uz pomoć veštačke inteligencije obezbedila je tekstualne opise, koje je AI pretvorila u vizuelne koncepte.
Da bi se izmerila kreativnost, procenjivana su tri ključna faktora: inovativnost ideja, efektivnost dizajnerskih rešenja i nivo detalja u izvođenju. Učenici koji su koristili AI u prvom zadatku smatrali su da je drugi zadatak atraktivniji u poređenju sa onima koji nisu koristili AI. Njihovi konačna dizajnerska rešenja su takođe pokazala veći stepen kreativnosti, verovatno zato što im je veštačka inteligencija pomogla da razviju bolje veštine konceptualizacije.
Buduća istraživanja bi trebalo da pokažu kako se AI može integrisati u više oblasti obrazovanja o dizajnu i njen uticaj na profesionalnu praksu. Međutim, ostaju izazovi, uključujući sprečavanje preteranog oslanjanja na AI, što bi moglo da ometa kritičko razmišljanje i veštine rešavanja problema. Pored toga, obezbeđivanje širokog pristupa ovim alatima biče od suštinskog značaja poboljšanje njihovih prednosti za studente dizajna širom sveta. Kakve će sve inovacije u obrazovanju doneti AI, saznaćemo u bliskoj budućnosti.
(Telegraf.rs/Goran Lazarov)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.