Koliko su česte prevare sa kriptovalutama na Facebook-u?

 
N. M.
N. M.
 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kako su otkriveni mehanizmi prevara?

Više od polovine oglasa u vezi sa kriptovalutama na Fejsbuku identifikovano je kao prevare ili kršenje politika kompanije Meta, kako je izneto u sudskom postupku protiv tehnološkog giganta koji se vodi pred australijskim sudovima.

Postupak je pokrenula Australijska komisija za konkurenciju i potrošače (ACCC - Australian Competition and Consumer Commission) pokrenula je pravni postupak protiv Mete 2022. godine, optužujući kompaniju da se bavi lažnim ili obmanjujućim ponašanjem objavljivanjem ovih oglasa i pomaganjem oglašivačima u njihovim lažnim aktivnostima.

Slučaj ACCC-a, koji je otkriven u presudi prošle nedelje, tvrdi da je Meta najmanje od januara 2018. bio svestan da je značajan deo reklama za kriptovalute na Fejsbuku koristio obmanjujuće promotivne prakse.

Preliminarna analiza regulatora je otkrila da je 60% oglasa za kriptovalute i povezanih odredišnih stranica prekršilo politike Meta oglašavanja ili su potencijalno bile prevare.

Ovi obmanjujući oglasi lažno su prikazivali preporuke poznatih javnih ličnosti koje se pominju u presudi a koje nemaju nikakve veze sa pomenutim preporukama. Neovlašćeno korišćenje likova ovih poznatih ličnosti imalo je za cilj da pruži kredibilitet lažnim šemama, dovodeći javnost u zabludu da veruje da ovi pojedinci podržavaju reklamirane investicije u kriptovalute.

ACCC je prvobitno identifikovao 600 takvih oglasa kao deo svoje istrage, ali se fokus od tada suzio na nekih 200 oglasa. Regulator navodi da, iako Meta uklanja pojedinačne oglase i stranice kada se podnose žalbe, a ponekad i zabranjuje povezane naloge, kompanija je nastavila da prikazuje i profitira od sličnih oglasa u kojima se pojavljuju iste ili druge javne ličnosti.

ACCC tvrdi da Meta nije primenila adekvatne mere zaštite da spreči ili značajno smanji rasprostranjenost ovih obmanjujućih oglasa. Prema regulatoru, Meta poseduje ili je mogla da razvije tehničku sposobnost za postavljanje upozorenja na takve reklame, savetujući korisnike da budu oprezni, ali to nije učinila.

Portparol kompanije Meta je odgovorio priznavanjem da su prevare složena pretnja koja se razvija na svim platformama. Kompanija je navela da ne želi prevare na svojim platformama i da neumorno radi na tome da ih spreči i zaštiti svoje korisnike. Meta je takođe istakla da je preduzela pravne mere protiv loših aktera koji su prekršili njene uslove i sprovela mere kao što je verifikacija telefonskih brojeva za nove oglašivače.

Uprkos ovim naporima, ACCC je izvestio da je u periodu od januara 2023. do februara 2024. za preko 400 slučajeva u vezi sa preko 10.000 oglasa prijavljenih Meti preko ACCC-ovog kanala za prijavljivanje prevare utvrđeno da krše i da su naknadno uklonjeni. Scamwatch, sajt ACCC-a, je prijavio gubitke koji premašuju 13 miliona dolara od investicionih prevara koje su do sada promovisane na društvenim medijima 2024. godine, a datum saslušanja za slučaj protiv Mete tek treba da bude određen. Razrešenje slučaja ćemo videti u bliskoj budućnosti.

(Telegraf.rs/Goran Kunjadić)

Video: Meg Rajan: Drago mi je što sam u Sarajevu nakon 20 godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA