Veselin Jevrosimović: Muke sa automobilima
Interesantno je što, dok razmišljam o temi automobila sadašnjosti i budućnosti, nebrojene sate provodim oslanjajući se na sopstvenu snagu, volju i dve noge za pokretanje. Ali to je već posebna priča, o jednom teškom putu, za neki drugi put.
Ovde želim čitaocu da ukažem na važne promene koje se dešavaju, a koje svakako uključuju tehnološka rešenja iz IT sveta.
Posedovanje automobila, gde god da živite, postaje sve veći problem. Cene goriva u celom svetu svakodnevno rastu (čak nezavisno od trenutne geopolitičke situacije), parking mesta su skuplja i sve ih je manje, a regulativa vezana za zagađenje okoline nikada nije bila stroža (sasvim opravdano).
Mnogi rešenje, barem za deo nabrojanih problema, vide u električnim automobilima.
Bez obzira na to što oni polako ulaze u masovnu upotrebu, mnogo je izazova koji još uvek nisu rešeni. Korisnici se žale na ograničen domet sa jednim punjenjem baterije, na primer.
Tehnologija u oblasti baterija napreduje i na vidiku su brojna rešenja koja bi mogla da ubrzaju vreme punjenja, povećaju kapacitete i smanje dimenzije agregata, ali se radi o neizvesnoj trci s vremenom.
Broj mesta na kojima je moguće dopuniti bateriju električnog vozila je sve veći, ali je sve manje njih besplatno, što opet utiče na isplativost ulaganja u novu vrstu prevoznih sredstava. Možda će svi izazovi koje sam pomenuo, ali i promena navika korisnika u mnogim drugim oblastima, iznedriti nove koncepte.
Mogu da zamislim da u budućnosti ljudi neće posedovati automobile, već će se pretplatiti na servise koji će obezbediti brzo dostupnu personalizovanu uslugu prevoza. Ovo pogotovo kad automobili bez vozača budu usavršeni i povezani na infrastrukturu pametnih gradova. Vozilo će vam uvek biti dostupno, ali nećete morati da brinete o održavanju, parkiranju i gorivu.
Činjenica je da za mnoge ljude automobili nisu samo prevozno sredstvo i način za brzo i bezbedno kretanje iz tačke "A" u tačku "B", već predmet obožavanja i neka vrsta hobija. Uživanje u vožnji i osećaj slobode koji dobar automobil sa sobom nosi poznati je fenomen još od kada su prvi modeli zamenili konje i kočije.
Zbog toga sam siguran da će ideje o kojima ovde govorim teško zaživeti u skoroj budućnosti, ma koliko bile racionalne.
(Telegraf.rs/Veselin Jevrosimović)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nax
Ima da se vozi na benzin i naftu sledecih 100 godina..
Podelite komentar
Cika Pera
Mora po gradovima da se uvede naplata parkinga svuda nigde nesme da bude besplatno. Polovina ljudi nevozi uopste valjda cuvaju kola za leto samo zauzimaju parkin bezveze. Auta se ne pomeraju po 3-4 nedelje pitaj biga za sta njima trebaju kola. Znaci mesececno po 30 evra za svaki auto nesme nista vise da bude dzabe
Podelite komentar
Dax
Nećete imati ništa i bićete srećni. A neki ćemo da imamo sve i bićemo još srećniji...
Podelite komentar