Kako se električni automobili mogu koristiti za rudarenje kriptovaluta?
Električni automobili proizvođača Tesla i kriptovalute, naizgled, nemaju nikakve međusobne veze, ali da li je baš tako? Kako bismo pojasnili vezu između električnih automobila i kriptovaluta, pokušaćemo da pojasnimo način na koji električni automobili funkcionišu.
Automobili na električni pogon koriste elektromotor umesto motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Elektromotor se napaja energijom iz baterija koje su smeštene u podu samog automobila. Baterije su dopunjive odnosno, nakon što se isprazne mogu se ponovo puniti tako što se automobil priključi na električnu mrežu, kao i svaki drugi električni uređaj.
Nakon što se baterije dopune, automobil se ponovo koristi sve dok baterije traju i dalje se ciklus ponavlja. Punjenje baterija je gotovo identično kao punjenje baterije mobilnog telefona.
Kako je električni automobil projektovan da troši što je moguće manje električne energije, veoma je efikasan i potrošnja svih njegovih uređaja je minimalna, uključujući i ugrađeni računar koji kontroliše rad samog automobila.
Postoji još jedna zanimljiva činjenica koju bi trebalo imati u vidu. Naime, električni automobil prilikom kočenja ne koristi kočnice već se kočnica koristi samo prilom potpunog zaustavljanja automobila.
Postavlja se pitanje kako električni automobil koči u toku vožnje, ako ne koristi kočnice? Sa stanovišta vozača postupak je krajnje jednostavan, dovoljno je vozač skine nogu sa papučice gasa i tada automobil počne da koči.
Šta se, zapravo, dešava?
Ukoliko dobija napajanje od baterija, agregat se ponaša kao elektormotor i stvari obrtni momenat koji pokreće točkove. Ukoliko agregat ne dobija napajanje tada se usled okretanja točkova okreće i rotor agregata pri čemu agregat funkcioniše kao generator, odnosno proizvodi električnu energiju. Ta generisana električna energija se koristi za dodatno punjenje baterija pri čemu automobil koči.
Možemo zaključiti da se prilikom kočenja električnog automobila generiše električna energija koja je besplatna odnosno ne potiče iz električne mreže.
Rudarenje kripto valuta, kako smo pominjali u prethodnim nastavcima, koristi značajne procesorske i memorijske resurse, a samim tim i značajnu količinu električne energije.
Postoje i zabeleženi slučajevi korišćenja električnog automobila za napajanje domaćinstva električnom energijom!
Korišćenjem električnog automobila kao izvora energije, moguće je vršiti rudarenje kriptovaluta, pri čemu je utrošena električna energija znatno jeftinija. Za rudarenje kripto valuta može se koristi računar priključen na napajanje automobila ili se čak može koristiti ugrađeni računar koji kontroliše rad automobila.
Neke kalkulacije govore da je rudarenjem, pri čemu se koristi energija električnog automobila, može doneti mesečnu zaradu čak i do 1.000 američkih dolara. Ipak potrebno je imati u vidu da električni automobil, u zavisnosti od modela, može da košta i do 100.000 američkih dolara.
Postavlja se pitanje da li je isplativo uložiti tako veliki novac i koristiti skupoceni automobil da bi se ostvarila relativno mala mesečna zarada. Pored toga garantni rok ne važi za automobile koji se koriste na nedozvoljeni način, pa postaje očigledno da ovakav način rudarenja nije isplativ.
Opisani primer svedoči u prilog zainteresovanosti za kriptovalute pri čemu je moguće koristiti različite načine za sticanje kripto novčića. Opisani primer korišćenja električnih automobila predstavlja samo zanimljiv primer.
(Telegraf.rs/Goran Kunjadić)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan
Nije bilo komentara? Čudi me.....
Podelite komentar
Zoran
Veću glupost u životu nisam pročitao...
Podelite komentar
Milos Marković
Totalne nelogicnosti. Kocenjem se samo malo dopunjuju baterije, tj kineticka energija kretanja vozila se transformise u potencijalnu elektricnu, tako i tramvaj koci, a tek od 20-0 k/h koci paknovima. Prilikom punjenja automobila postoje znacajni gubici, tako da bi kw/h iz automobilskih baterija bio mozda i duplo skuplji nego onaj iz gradske mreze.
Podelite komentar