Veselin Jevrosimović: Ekonomija iskustva

  • 0

Nakon agrarne i industrijske ekonomije, usledila je ekonomija usluga - doba u kome živimo. Međutim, polako se pomeramo ka nečemu što su stručnjaci predvideli pre nekoliko decenija, a što su nazvali „ekonomija iskustva“.

Ako obratite pažnju na reklame i oglase, primetićete da nam firme, umesto roba i usluga, sve češće nude „iskustva“. Na primer, u restoranu ne dobijate špagete, već „iskustvo mediteranske kuhinje“.

Istraživanja su pokazala da čak tri četvrtine ljudi rođenih u novom milenijumu radije troši novac na iskustva nego na konkretne proizvode ili usluge. Premda može da zvuči kao marketinški trik, radi se o tome da su „iskustva“ koja se nude u stvari pažljivo osmišljena kombinacija roba i usluga. Iskustvo je pri tome mnogo više od jednostavnog zbira elemenata koji ga čine. Ova promena veoma je značajna za industriju informacionih tehnologija.

Veselin Jevrosimović Foto: Marko Todorović

Naime, sve se više ljudskih aktivnosti pomera od tradicionalnog ka digitalnom. Onlajn kupovina verovatno je najbolji primer za to, a tu je i industrija digitalne zabave koja iz godine u godinu raste na globalnom tržištu. Trenutna situacija zbog pandemije korona virusa dodatno je ubrzala prelazak na poslovanje u virtuelnom svetu. Zbog toga IT stručnjaci sposobni da razumeju potrebe korisnika i upravljaju njihovim iskustvima igraju sve značajniju ulogu.

Isto tako, profesionalac u bilo kom zanimanju koji razume informacione tehnologije i vlada osnovnim računarskim veštinama, poseduje prednost u odnosu svoje kolege. Dalje - svako novo tehnološko rešenje projektovano tako da odgovori na promenjene zahteve i očekivanja publike, može da računa na uspeh.

Evo primera koji je već duže vreme u upotrebi. Pri dolasku u hotel morali ste da se prijavite na recepciji. Posle napornog puta, i još ako čekate na red, ovo postaje neprijatno iskustvo. Korišćenjem mobilnih telefona za automatsku prijavu i kao zamene za ključ za ulazak u sobu, čitav proces postaje neuporedivo udobniji.

Pisao sam prošle nedelje o zanimanjima koja će se pojaviti u eri veštačke inteligencije i robotike. Čitava jedna kategorija novih poslova biće vezana upravo za ekonomiju iskustva u sajber prostoru interneta, onlajn poslovanja, veštačkih svetova i proširene realnosti.

Upravo sada je vreme za da mlade ljude pripremamo i osposobljavamo za ta nova zanimanja koja će ih sačekati u budućnosti.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA