Ovih 8 pravila marketinga možete primeniti već danas
Uprkos promeni u trendovima oglašavanja, neke osnove, kako pisane, tako i nepisane, i dalje stoje. Primera radi, mušterije su uvek centar vaše komunikacije i morate im se prilagođavati. Isto tako im morate sugerisati šta želite da urade i kako.
S druge strane, pored osnovnih pretpostavki, postoji niz pravila koja se svakodnevno menjaju. Da bismo vam olakšali period tranzicije i prihvatanja promena, izdvojili smo nekoliko najvažnijih preporuka koje bi trebalo da počnete da primenjujete.
Nudite brze informacije
U marketingu postoji nešto što se zove blink test. On pre svega testira vaš sajt u odnosu na korisničku potragu za odgovorom – da li pre prvog treptaja okom nudite korisnu informaciju koja će zadržati klijenta na vašoj stranici.
Ljudi danas imaju daleko manje vremena i pažnje koje mogu da vam posvete. Zato se potrudite da im brzo ponudite nešto korisno. Dajte im sadržaj koji će ih uveriti u vašu vrednosti i sposobnost da im pomognete da dođu do rešenja za kojim tragaju.
Olakšajte dolazak do vas
Jedan od načina na koje možete olakšati ljudima da vas pronađu jeste SEO, odnosno optimizacija sadržaja na vašem sajtu. Ova praksa će pomoći Google pretraživaču da vas smesti u sam vrh rezultata pretrage.
Imajte u vidu da se za pretragu danas daleko više od računara koristi mobilni telefon. Stoga, prilagodite format svojih stranica mobilnim uređajima. Da, i to spada u SEO.
Kreirajte pozive na akciju
Popularna skraćenica CAT (call to action) može da vam donese daleko veću vrednost nego što očekujete.
Korisnici moraju da znaju šta od njih očekujete. Možete napisati najkvalitetniji tekst na svetu, ali ako na kraju ne stavite jasan poziv koji će čitaocima staviti do znanja šta dalje moraju da učine, ne očekujte ni prijavu, ni poziv, ni e-mail.
Zato se potrudite da pišete kvalitetne pozive na akciju i da ih dizajnirate tako da „iskoče” i privuku pažnju posetilaca.
Fokusirajte se na jedan proizvod
Jedna reklama – jedna poruka. Ovo je prvo pravilo oglašavanja koje morate zapamtiti. Ne pokušavajte da smestite na jedan oglas istovremeno i informaciju o seminaru, ali i vest o popustu na vaše usluge, jer to priča dve različite priče dvema različitim ciljnim grupama.
Zato se u svakom vizuelnom rešenju i reklamnom materijalu fokusirajte na jedan proizvod koji želite da promovišete i predstavite ljudima.
Personalizujte poruku
Bilo da je reč o e-mail kampanji ili o kampanji na društvenim mrežama, personalizacija je ključ uspeha.
Tradicionalni marketing je često bio okrenut masi ljudi. Digitalni se sve više pomera i usmerava na jednog potrošača, koji je ciljana mušterija, za koju se smatra da će doneti najveću korist.
Potrudite se da vaši sadržaji komuniciraju direktno sa jednim idealnim predstavnikom ciljne grupe.
Neka vaše slike budu „klikabilne”
Kada vide fotografiju, posetioci sajta često imaju potrebu da na nju kliknu, očekujući da će se nešto desiti. Na većini mesta koja su do sada posetili to se zapravo i desi.
Bilo da ovaj klik vodi ka drugoj stranici ili prikazuje novu informaciju na mestu slike koju ste postavili, potrudite se da pratite i ovaj zahtev ciljne grupe i da omogućite taj klik.
Ostvarujte saradnje
Bilo da sklapate partnerstva ili ugovore sa influenserima, važno je da se povezujete sa stručnjacima iz vaše oblasti delovanja.
Na ovaj način ćete osigurati svoju aktuelnost i dospeti do većeg broja ljudi koji su zainteresovani za vaše usluge i proizvode. Uticajni pojedinci često mogu da utiču pozitivno na vaš imidž. S druge strane, ima i onih koji donose negativnu reputaciju, pa zato pažljivo birajte sa kim ćete sarađivati.
Ne forsirajte korisnike
Ljudi ne vole osećaj da im se nešto prodaje ni da im neko natura obavezu da nešto urade. Zato u svojoj komunikaciji morate biti suptilni. Na nenametljiv i pametan način ubedite ljude u svoju nameru.
U ovome će vam najviše pomoći iskusan pisac reklamnih sadržaja (kopirajter), koji zna kako da spakuje poruke na najbolji način, tako da se ciljna grupa ne oseti primoranom na akciju.
Naučite kako
Ovo su samo neka od novih pravila, primećena i zapisana do ovog trenutka, a njihov broj može varirati iz dana u dan. Da biste znali kako da ih primenite neophodna su vam znanja i mentorstvo. Zato, ne bacajte vreme na kratke kurseve od nekoliko meseci. Veštine kojima morate da ovladate iziskuju barem godinu rada i usavršavanja, uz pomoć kompetentnih profesora koji će vam pokazati najbolji način da rešite izazove sa kojima se susrećete.
Zato upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak u svojoj karijeri.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.