Ovo su najveći izazovi u radu na daljinu s kojima se menadžeri sreću
Činjenica je da većina poslova može da se radi od kuće. Pandemija je to pokazala. Pitanje je samo koliko je prelazak na nove okolnosti bio jednostavan.
Završavanje projekta je važnije od količine obavljenog posla
Pre svega, ako baš sada imate potrebu za novim saradnicima, zapošljavanje novih kolega za rad u kancelariji razlikuje se u odnosu na zapošljavanje za rad od kuće. Za novu situaciju u kojoj ste se našli potrebni su vam iskusni profesionalci koji poštuju rokove – više nego dnevni raspored.
Svakom menadžeru projekta to i treba da bude najvažnije: projekat mora da bude u potpunosti završen do određenog datuma, a manje je važno koliko je ko na dnevnom nivou uradio. Iako će nekim rukovodiocima biti teško da se priviknu na ovakav novi plan rada, to jeste najbolji način. Zato uvedite nedeljnu proveru: određenog dana svake nedelje organizujte onlajn sastanak i tada vidite kako napredujete.
Jedan po jedan zadatak: mutlitasking skoro da nije moguć
Moraćete i da pokažete mnogo razumevanja: multitasking je od kuće praktično nemoguć. Ne zato što neko to ne želi, već zato što su izazovi mnogo veći. Deca ne idu u školu, partner verovatno takođe radi od kuće, ljubimci su pomalo zbunjeni. Samim tim, činjenica da mogu da se koncentrišu na posao za vaše kolege koje rade od kuće već jeste multitasking. To znači da plan mora da bude drugačiji i da svaki posao mora da se podeli na više pojedinačnih problema i da temeljno i polako treba rešavati jedan po jedan problem.
Pravljenje pauze nije lako
Zatim, pojam vremena će dobiti novo značenje. U kancelariji uvek postoji i prazan hod. Pauza za kafu, pauza za ručak i – naravno – „samo ovo da vidim, pa nastavljam”. Možete da tvrdite da među vašim kolegama toga nema, ali to nije istina. Svima je potreban ventil, a studije pokazuju da povremene pauze čine da posao nastavljate da radite fokusiraniji.
Napraviti pauzu kod kuće je teže i zato dopustite svojim kolegama da radni dan organizuju kako im odgovara. Neki će početi vrlo rano, drugi će se priključiti tek oko podneva. Ne zamerite im – dokle god je posao završen, dajte im punu slobodu da se organizuju.
Mikromenadžment nije moguć
Kao menadžer projekta, vi možete mnogo da pomognete. Za početak, napravite detaljan plan, recimo za naredna tri meseca. Svakome u timu dajte konkretne zadatke i rokove, kao i to sa kim treba da sarađuju. Nadalje – ne mešajte se.
Kada saradnike oslobodite svakodnevnog stresa koji nameće dnevni raspored, zapravo će raditi bolje, jer neće osećati krivicu zato što su usred radnog vremena ostavili sve da bi detetu pomogli oko domaćeg zadatka. Jer to rade i sada, samo vam ne govore i sami se nose sa pritiskom. Nije važno koliko je vremena utrošeno, niti u kom delu dana se to dešavalo sve dok je posao završen na vreme.
Osećaj zajedništva izostaje
Postoji još jedan važan element koji dobar timski rad u kancelariji uvek ima, a to je – zabava. U zajedničkom radnom prostoru dešavaju se anegdote koje se prepričavaju, čuju se novi vicevi, dele se muzika i filmovi. Sve to doprinosi osećaju zajedništva i istog cilja kome svi streme. U radu od kuće se ovaj aspekt vrlo lako izgubi. Zato na sebe preuzmite obavezu da nastojite da i zabava i dalje bude prisutna.
Svima je svega dosta, sve muče iste neizvesnosti, svi brinu slične brige. Zato uvedite svakodnevnu polučasovnu pauzu, obaveznu za sve. Odredite termin u kome svi moraju da budu onlajn i tada je dopušteno sve – osim posla. Možete i da napravite interno takmičenje za najbolji sadržaj i dodelite male nagrade: kupon za popust na knjige, na primer.
Ovo niko nije planirao. Baš zato se u teškim okolnostima najbolje pokazuje ko je zaista lider. Posmatrajte ovo kao još jedan izazov koji je postavljen pred vas kao menadžera projekta. I iz njega izađite kao pobednik.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.