Četiri posla koja možete da radite kao audio-producent
Industrije u kojima sada ima mnogo novca, pored gejminga i IT industrije, definitivno su filmska i muzička. Pored toga što šou-biznis donosi ozbiljan profit, ljudi takođe uživaju i u kreativnosti, koja je u ovom poslu izuzetno izražena
Domaće tržište je željno kvalitetnih eksperata za audio-produkciju kako bi napredovalo i doseglo tehnički nivo pojedinih inostranih, pa je samim tim sada idealan trenutak za to da izaberete ovakav posao i usavršavate se u njemu.
Kada razmišljaju o audio-produkciji, mladi ljudi uglavnom pomisle na snimanje pesama i rad u studiju. Međutim, spektar poslova koje možete raditi sa ovim usmerenjem daleko je veći od toga.
Evo nekoliko poslova za koje možete da aplicirate.
Audio-tehničar
Kao tehničar u audio-produkciji zapravo ćete biti asistent glavnom producentu, što je idealna pozicija za početak karijere. Vaš posao će se sastojati u montiranju i instalaciji opreme, proverama zvuka, montaži traka i uopšteno u pomaganju producentu da proizvede što bolji proizvod.
Ovde ćete naučiti mnogo. Jer početak koji svaki audio-producent mora da iskusi daje uvid u celokupan proces audio-produkcije. Provodićete vreme u studiju, ali i na terenu, na snimanjima i u montaži. Bićete svuda, kako biste se upoznali sa osnovama svih segmenata ovog posla.
Dizajner zvuka
Posao dizajnera zvuka je nešto specifičniji od posla tehničara i iziskuje ipak nešto više iskustva i poznavanje zvuka i zvučnih efekata. Uloga dizajnera u procesu jeste da prikuplja i izoluje sve zvukove koji na bilo koji način mogu biti od koristi u finalnoj kompoziciji.
Na primer, on će satima sedeti i izvlačiti zvuk gužve i publike sa koncerta. Takođe, snimaće po više desetina puta čašu kako se razbija, a potom to koristiti u svojoj daljoj produkciji.
Svi ovi zvukovi mogu se koristiti kao zvučna podloga, kako u filmovima, spotovima, muzičkim kompozicijama, a sve više i u video-igricama.
Digitalni audio-montažer (editor)
Editor ili montažer zvuka je osoba koja seče i lepi zvučne komponente kako bi kreirao kompleksna zvučna okruženja. I on, poput dizajnera, najveći deo svog vremena provodi u studiju, pokušavajući da oslušne svaki šum koji se pojavljuje u kompozicijama i da ih izoluje kako bi napravio savršeni finalni proizvod.
Zahvaljujući softverima za digitalnu obradu zvuka, kao što su Avid Pro ili Audacity, koji olakšavaju posao producentima, mogućnosti za perfekciju u ovom poslu su porasle. Koristeći ove programe montažeri su u mogućnosti da izoluju i prilagode gotovo svaki zvuk, pa se tako danas dešava da čak i neki izvođači bez talenta zahvaljujući ličnom audio-editoru postanu popularni.
Menadžer studija
Još jedan od čestih poslova jeste i menadžment studija. Da biste došli do ove faze, potrebno vam je ozbiljnije iskustvo, poznavanje kako softvera, tako i kompletne muzičke opreme, prodajne veštine, ali i izgrađena mreža u svetu muzičke produkcije.
Posao menadžera jeste da brine o studiju, o opremi, da asistira prilikom snimanja ukoliko ima potrebe za tim i na kraju da zarađuje od izdavanja prostora.
O tome koliko je ovaj posao atraktivan govori i činjenica da u našem glavnom gradu postoji nekoliko desetina studijskih prostora i u gotovo svakom se termin mora zakazati nedelju do dve nedelje unapred.
Naučite kako
Pre nego što se zaletite i upišete neki kratak kurs od nekoliko meseci, važno je da znate da učenje zvuka iziskuje vreme. Morate mu se istinski posvetiti kako biste ovladali umećem slušanja. Samo tako možete postati dobar audio-producent. Zato izdvojte barem godinu kako biste uz pomoć ljudi sa ozbiljnijim iskustvom u ovoj struci naučili sve što vam je neophodno za početak u muzičkoj industriji.
Upišite obuku za audio-produkciju i zakoračite u industriju zvuka.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.