Kako rešiti najčešće izazove dizajna u AR tehnologiji

 
 ≫ 
  • 0

Proširena stvarnost je koncept koji se useljava u sve veći broj domova i uređaja koje ljudi širom sveta koriste. Reč je o tehnologiji koja pomaže ljudima da ostvare neke autentične doživljaje i vide sebe u situacijama u kojima se nikada ne bi našli. Ovaj efekat se postiže korišćenjem aplikacija i filtera koji ih smeštaju u potpuno drugu dimenziju – na njihovom telefonu

Iza kreiranja proširene stvarnosti stoji mnoštvo ljudi raznih profesija, koji moraju najpre konceptualizovati, zatim nacrtati i na kraju isprogramirati proširenu realnost.

Jedan od koraka u tom procesu je i dizajn, odnosno kreiranje tih okruženja u kojima se osoba može naći.

Ako počinjete da se bavite proširenom realnošću, a ne znate odakle da počnete, izdvojili smo nekoliko saveta koje možete iskoristiti.

Upoznajte ciljnu grupu

Prvo što morate imati u vidu jeste da ova vrsta digitalnog iskustva ima jednu svrhu – da zadovolji radoznalost i interesovanje ciljne grupe. Dakle, nije reč o tehnologiji, nego o ljudima.

Pre nego što počnete sa dizajniranjem, upoznajte se sa svojom ciljnom grupom. Posvetite se tome da istražite šta su izazovi i problemi sa kojima se sreću, jer ćete možda upravo njih pokušati da rešite.

Najpre razumite njihov stil i način rada, pa tek onda počnite da kreirate rešenja koja će im odgovarati.

Napravite storyboard

Mnogi dizajneri odmah pređu na kreiranje rešenja nakon čitanja zadatka i upoznavanja sa ciljnom grupom. Vi budite promišljeniji i pre nego što pređete na dizajn, napravite storyboard.

Ovaj koncept predstavlja nacrt „scenarija”, odnosno skiciranje pokreta koje će vaš dizajn imati i koji će se razvijati.

Storibording se često radi u filmskoj industriji ili prilikom skiciranja scenarija za određeni TV spot. Zato razmislite dobro o svojoj aplikaciji i proizvodu. Prvo skicirajte, kako ne biste izgubili vreme, a potom razmotrite sa timom koliko je realno da se vaš koncept realizuje.

Razumite okruženje

Tehnologija proširene realnosti se koristi u realnom prostoru. Vaš korisnik mora biti ili u sobi, ili na otvorenom prostoru i držati u svojoj ruci objekat koji će kamera na uređaju prepoznati kao marker oko koga će se desiti „proširenje stvarnosti”. Drugim rečima, da biste mogli da dizajnirate, morate uzeti u obzir okruženje u kome će se korisnik naći.

To će uticati na dimenzije vašeg proizvoda, odnosno proizvoda vašeg dizajna, na njegove senke, prosvetljenost, boje, oblike i umanjenje, odnosno uvećanje u odnosu na to koliko je korisnik udaljen od uređaja.

Razumite pokret korisnika

Jedan od najpoznatijih primera proširene realnosti definitivno su filteri za lica s dodatkom životinjskih ušiju, njuške ili zuba, koje mladi često koriste u aplikacijama poput Instagrama ili SnapChata.

Da bi takvo rešenje moglo da se dizajnira, neophodno je da i sami razumete kako će se korisnici pokretati i šta će raditi. Da li će pomerati glavu, ruke, da li će okretati celo telo – sve ovo su oblasti koje morate pokriti svojim dizajnom i rešenjem koje ćete na kraju ponuditi, jer od njihovog pokreta zavisi i pokret vašeg dizajna.

Naučite kako

Dizajniranje je samo po sebi izazov, a kada na to dodate još jednu dimenziju i prostor, predstavlja posao koji ne može svako da uradi. Zato su vam neophodna znanja i poznavanje tehnika dizajniranja u prostoru. Nemojte misliti da ovo možete savladati na kratkim kursevima od po nekoliko meseci.

Mnogima je bilo potrebno više godina iskustva i prakse kako bi naučili sve što je neophodno. Za početak, izdvojte godinu dana za usavršavanje u 3D dizajnu uz pomoć kompetentnih stručnjaka.

Upišite obuku za 3D dizajn i napravite prvi korak ka svojoj velikoj karijeri.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA