Zašto je growth hacking ključ uspeha u IT industriji

 ≫ 
  • 0

Pokušajte da pitate desetak ljudi iz svog okruženja koja industrija, prema njihovom mišljenju, ne može da propadne. Barem sedmoro njih će vam odgovoriti da je to – industrija informacionih tehnologija (IT). Zato ne iznenađuje da je tržište sve zasićenije firmama ovog usmerenja.

Reklo bi se da je danas lako otvoriti IT firmu. Zapravo, pokretanje IT biznisa nije toliko teško koliko je teško razviti brend i učiniti da on poraste i počne da zarađuje. Mnogi će danas ovaj proces nazvati po engleskom originalu „growth hackingom”, odnosno hakovanjem rasta.

U pitanju je kompleksan proces koji podrazumeva kombinaciju tehnologije, prodaje, marketinga, analitike, podataka i dizajna. Taj poduhvat nije jednostavno započeti, ali je hakovanje rasta najbolji put do kvalitetnog brenda. Evo kako da napravite prve korake.

Postavite ciljeve

Pre nego što započnete bilo kakvu strategiju, postavite ciljeve kojima ćete stremiti. Ukoliko ne znate šta želite da postignete, nećete ni znati kojim putem da krenete.

Ono što je ključno jeste da postavljate ciljeve koje možete da ostvarite. Postavite merljive, jasne i pametne ciljeve koji će vas vezati za određeni vremenski rok i koji će biti relevantni za opšti rast vašeg brenda, jer ćete samo na taj način moći da se pomerite sa nulte tačke.

Sklopite partnerstvo

Kada postajete brend, važno je da postanete relevantni i poznati među ostalim brendovima iz vaše industrije.

Međutim, kada je reč o partnerstvima, ona ne moraju biti iz iste industrije. Primera radi, tokom vanrednog stanja, servis Donesi, koji sarađuje samo sa restoranima, ostvario je saradnju sa apotekama Benu kako bi i lekove dostavljao na kućnu adresu za vreme zabrane kretanja.

Razmislite o tome sa kime biste mogli da se povežete, a da je to relevantno za vaš brend. Neophodno je da ovo partnerstvo donese korist i jednoj i drugoj strani.

Kreirajte zajednicu na društvenim mrežama

Danas, kada je internet marketing postao dostupan brendovima širom sveta, i malim i velikim, oglašavanje ne pripada samo bogatim kompanijama. Međutim, ono što mnogima promiče jeste ono od čega je ceo digitalni marketing i nastao, a to je zajednica.

Ljudi koriste društvene mreže za povezivanje, interakciju, razmenu zanimljivosti, priču. Brendovi su nekada bili deo toga, pomagali su svojoj zajednici da raste i postane bolja. Danas se prisustvo uglavnom svelo na sponzorisane sadržaje, bez previše razmišljanja. Zato budite kreativni i ponudite nešto novo svom krugu pratilaca.

Inspiracija je svuda oko vas. Istražite kako to rade najkreativniji brendovi i učite od njih.

Testirajte i čekajte

Hakovanje rasta predstavlja dugotrajan proces. Nešto što je pomoglo drugima vama možda neće uopšte biti od koristi. S druge strane, možda vam uspeh donese nešto potpuno neočekivano. Zato je važno da se usredsredite na kratkoročne ciljeve i da isprobavate sve što uradite.

Ukoliko jedna taktika ne uspe, ne očajavajte, već smislite novu.

Ali to što nešto nije dalo rezultate danas ne znači da neće biti uspešno sutra. Budite strpljivi i čekajte pre nego što odbacite neku ideju. A kada ona uspe, potrudite se da je razvijete i pojačate.

Naučite kako

Za razvoj bilo kog, a posebno IT biznisa, neophodno vam je ozbiljno znanje i iskustvo. To je izazovan poduhvat, koji će obuhvatiti i prodajne i marketinške i razvojne veštine. Njima ne možete ovladati na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već posvetite barem jednu godinu učenju i usavršavanju.

Upišite obuku za razvoj IT biznisa i napravite pravi potez za ozbiljnu karijeru koja je pred vama.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA