Četiri alata koji će promeniti način na koji istražujete tržište
Ključ napredovanja za gotovo svaku oblast poslovanja jeste kvalitetno istraživanje tržišta i proverene informacije na osnovu kojih se gradi strategija i nastup u javnosti. Ukoliko ovaj aspekt gradite proizvoljno i nemate podatke kojima biste potkrepili svoje odluke, onda ne možete očekivati merljive rezultate.
U zavisnosti od toga u kojoj fazi je vaš biznis, biće vam potrebna različita istraživanja – tržišna, istraživanja konkurencije, istraživanja drugih proizvoda, javnog mnjenja ili predikcije.
Veće i detaljnije izveštaje ćete često morati da platite, jer na tržištu postoji mnoštvo agencija koje će to uradili umesto vas. Dobra vest je da ne morate imati budžet da finansirate veliko i opsežno istraživanje. Naprotiv, možete ga uraditi i sami, korišćenjem nekih od ovih alata.
Awario
Ukoliko vas zanima šta ljudi misle i osećaju kada je reč o vašem brendu, ovo je pravi servis za vas. Da, dobro ste pročitali – osećaju.
Zahvaljujući sofisticiranim algoritmima i veštačkoj inteligenciji, Awario može da analizira osećanja iza određene objave na društvenim mrežama ili internetu. Takođe, možete saznati ko najviše govori o vašem brendu, gde se pominjete, koje se reči koriste i kakav utisak ostavljate.
I najbitnije: sve ovo možete saznati sami, besplatno.
BizStats
Ako ste u situaciji da tek pokrećete svoj biznis i želite da se opremite svim znanjima i neophodnim alatima da biste kvalitetno započeli taj poduhvat, onda je ovo adresa za vas.
U alatu BizStats ćete pronaći relevantne statističke podatke za gotovo svaku industriju koja vam je interesantna – godišnju potrošnju, uvid u marketinšku strategiju, zaradu i slične poslovne informacije, koje će vam pomoći da donesete odluku u kom pravcu treba da razvijate svoju priču. Ovo su javno dostupne informacije, pa iskoristite to što ih možete pronaći na jednom mestu sami.
Social Mention
Iako vam Awario može pružiti detaljan uvid u to kako se ljudi osećaju kad je reč o vašem brendu, Social Mention vam može dati nešto širu sliku o tome kakva je situacija na društvenim mrežama, kojim strujama su oni priklonjeni i kako se izjašnjavaju o određenim temama.
Danas, kada se čitavi biznisi odvijaju na društvenim mrežama, važnije je nego ikada da znate kakva je situacija na ovom frontu i kada je povoljan trenutak da se i sami uključite, kako u diskusiju, tako i u samo tržište.
Google Keyword Tool
Kada napravite svoju prvu kampanju na Guglu (Google), dobićete pristup odličnom alatu koji služi za istraživanje ključnih reči. Kroz njega ćete se upoznati sa navikama ljudi koji posećuju vaš sajt, kao i sa time šta oni kucaju kada žele da dođu do nekih informacija.
Ovi podaci će vam biti od koristi kako biste iskoristili upravo te reči prilikom pisanja slogana, kampanja ili nekih drugih tekstova koji bi trebalo da povežu ljude sa vašim brendom i da im pokažu zašto ste bolji od drugih.
Istraživanje je samo početak. Kada dođete do saznanja koja su vam potrebna, pred vama su: postavljanje strategije, osmišljavanje kampanje, pisanje kreativnih slogana, tekstova za sajt, plasiranja oglasa i banera i još mnogo toga što ne može da stane u nekoliko rečenica. Marketing je ozbiljna nauka, ali i kreativan i sjajan posao. Zato, ako želite da zablistate u svojoj karijeri, upišite obuku za marketinški menadžment i naučite sve korake – od ideje do realizacije.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.