Četiri ključne faze u rastu svakog startapa

 
  • 0

Iako se svaka priča razlikuje i postoje segmenti koji su krajnje individualni, ipak postoje i neke faze koje svaki startap prođe

Svaki početak je težak, a neki bi rekli da je onaj koji je u IT industriji – možda i najteži. Iako na našem tržištu postoji mnoštvo kompanija koje se bave „iznajmljivanjem” timova za rad na velikim inostranim projektima, sve je više i domaćih firmi koje razvijaju svoje tehnološke proizvode.

Kada su ovakvi poduhvati i firme u pitanju, uglavnom je reč o startap modelu, koji se najčešće zasniva na finansiranju investitora. Eksterni elementi, pored budžeta, neretko nude i ekspertizu kako biste podigli svoju firmu na noge.

Iako se svaka priča razlikuje i postoje segmenti koji su krajnje individualni, ipak postoje i neke faze koje svaki startap prođe. A evo i kako da ih prepoznate.

Istraživanje

Nekada ćete imati fantastičnu ideju za biznis, ali će istraživanje pokazati da ona već postoji i da je realizovana na uspešan način. S druge strane, nekada nećete imati nikakvu ideju, ali će vam istraživanje pomoći da definišete pravac i da formulišete novi koncept.

Ono što je zajednički imenitelj jeste upravo detaljno i posvećeno pretresanje tržišta kako biste došli do kvalitetnih i relevantnih odgovora.

Na osnovu ovog znanja ćete moći da napravite koncept svoje ideje i da osmislite odakle da počnete. Naravno, kako biste definisali poziciju za vaš brend, ova faza podrazumeva i istraživanje konkurencije, kao i zasićenosti datog tržišta.

Posvećenost

Ovo je faza koja je ključna za uspeh startapa. Kada razvijete svoju ideju i postavite koncept, vreme je da uložite sav svoj trud i znanje u to da ta ideja ugleda svetlost dana. Za početak, potražite ljude i oformite tim. To ne mora biti previše zaposlenih. Podelite zaduženja prema onome što vam je zapravo potrebno.

Dok tim radi na ideji, odnosno projektu, vi ćete tražiti investitore i izvore finansiranja za vašu firmu i zaposlene. To znači da morate biti spremni da ne radite operativu, već razvoj.

Prepoznavanje

Za vreme prve godine funkcionisanja startapa već možete da zaključite šta funkcioniše, a šta neće biti uspešno. Tih 12 meseci ćete posvetiti tome da ljudi čuju za vaš proizvod, odnosno ideju. Kretaćete se po različitim konferencijama, upoznavati sa ljudima sa kojima možete ostvariti saradnju i raditi promociju svega što ste do sada uradili.

U ovom periodu ćete prikupljati dragocene informacije i unapređivati svoj proizvod, ali isto tako, možda ćete shvatiti da vaša ideja ipak nije bila dobra. U tom slučaju se nemojte razočarati, nego prikupite iskustvo koje ste stekli i ispravite sve što nije urađeno na pravi način.

Skaliranje

Ukoliko se ispostavi da je ideja ipak bila dobra, onda dolazite do možda najsloženije faze, a to je skaliranje. Jedan od najtežih trenutaka u životu preduzetnika jeste onaj kada mora da odluči da li da uloži budžet u finansiranje novih ljudi, materijala ili da uloži u širenje posla.

Skaliranje podrazumeva i rast broja korisnika, samim tim i neophodno pojačavanje izdržljivosti celog sistema. Drugim rečima – zarađujete više, ali više i trošite. Tada bi najbolje bilo da uložite sve napore u osmišljavanje buduće strategije rasta, jer je rast ključni element dugoročnog uspeha.

Naučite kako

Razvijanje startapa je nauka za sebe. Potrebna su vam znanja iz oblasti prodaje, marketinga, tehnologije, administracije, dizajna i mnogih drugih. Jasno vam je da sve to ne možete naučiti za nekoliko meseci nekog kursa. Zato posvetite barem jednu godinu usavršavanju kako biste ovladali svim veštinama ključnim za pokretanje firme.

Upišite razvoj IT biznisa i napravite ključni korak u svojoj karijeri.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA