Četiri načina da predložite klijentima bolju kreativu kroz oglašavanje
Šta se desilo sa advertajzingom? Ako pogledate oko sebe, čini se kao da klijenti nemaju hrabrosti da istupe iz standardnih okvira i da pokušaju nešto novo što do sada nisu. Koliko god se agencije trudile, sve dok se ne pojavi jedan primer hrabrosti u marketingu, brendovi se neće odvažiti da i sami nešto pokušaju.
Međutim, iako agencije ne žele to da priznaju, i dalje je njihov posao da edukuju klijente. Na njima je da objasne zašto se moraju ulagati napori u inovativno oglašavanje i kreativu i da im ponude i neke savete i merljive rezultate kako bi oni prihvatili da uđu u igru.
Sabrali smo nekoliko saveta koji će vam svakako pomoći da objasnite brend menadžerima zašto je oglašavanje važno i kako se može unaprediti.
Koristite ključne reči
Kreativa se ogleda u slobodi, ali i kreativci znaju da se moraju voditi određenim pravilima kako bi došli do dobrih rezultata. Primera radi, u primeru pisanja tekstova i slogana za oglase na internetu važno je koristiti ključne reči koje koristi vaša ciljna grupa.
Ovo će vam pomoći da se bolje rangirate na pretraživačima i ljudi će mnogo lakše doći do vas. To što ćete tu dodati i malo kreative samo će vam pomoći da više ljudi klikne upravo na vaš link i poseti vaš sajt.
Rešite problem ciljne grupe
Ukoliko igrate na kartu da će ljudi reagovati na vašu kreativnost i opredeliti se upravo za vaš brend, odnosno brend koji zastupate samo zato što je slogan zanimljiv ili vizuelno rešenje upečatljivo, grešite.
Da, zaustaviće se, nasmejaće se, možda će čak i podeliti vaš materijal sa prijateljima, ali ono što će ih zaista navesti da donesu odluku i opredele se za vas jeste korist koju oni imaju od saradnje.
Zato kroz svaki oglas koji plasirate prenosite jasno poruku o tome koji problem ciljne grupe rešavate i zašto ste u tome bolji od svih ostalih.
Postavljajte pitanja
Ljudi vole da pričaju o onome što ih muči. To je u ljudskoj prirodi i svima nam je lakše kada sa nekim podelimo problem. Još se bolje osećamo ako nas je neko pitao za to pre nego što smo počeli da pričamo.
Zato postavljajte svojoj ciljnoj grupi pitanja koja vam mogu pomoći da bolje konkretizujete svoju kampanju.
- Šta vas najviše nervira prilikom digitalne kupovine?
- Koji je vaš omiljeni influenser?
- Da li verujete brendovima?
- Kako ste zadovoljni našom korisničkom podrškom?
To su samo neki od primera pitanja koje možete plasirati kroz društvene mreže ili brošure i kataloge, kako biste došli do informacija koje su vam potrebne.
Koristite istraživanja
Kreativa se nikada ne rađa sama. To je posao kao i svaki drugi i da bi se neka ideja generisala, kreativcu su neophodne ulazne informacije da bi znao čime raspolaže i kako da formira misao i rešenje problema.
Zato su istraživanja neophodna. Potrebni su podaci, i to što više njih, kako bi se ustanovilo tačno šta je to što muči ciljnu grupu, kako se sa tim nose, kako su do sada rešavali problem i kako se vi uklapate u tu sliku. To ne znači da će vaše rešenje biti standardno, već samo potkrepljeno dokazima, što klijenti najviše cene.
Nije jednostavno baviti se kreativnim poslom, ali samo zato što ljudi ulaze u to misleći da je posao kreativaca igra i odmor po ceo dan. Zapravo, predstavlja ozbiljan napor osmisliti kvalitetnu kampanju koja će imati i zabavni karakter, a i dalje prodavati proizvod.
Ovo je izazov, ali jedan od boljih i zabavnijih. Zato, razbijte predrasudu da je posao igra i upišite obuku za menadžment u marketingu. Sa znanjima stečenim kroz specijalizovano obrazovanje imaćete daleko jasniju sliku o tome kojim segmentom marketinga želite da se bavite.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.