Promene u marketinškoj industriji: Ove veštine će svi stručnjaci sada morati da imaju
Nekoliko agencija za istraživanje tržišta u svojim izveštajima navodi da će, nakon epidemije, veliki broj kompanija smanjiti svoje budžete za marketing. Naime, većina se izjasnila da će svesti svoje timove na „marketinške osnove”, što znači da će veliki broj segmenata biti pod procenom i evaluacijom.
Pitanje koje se postavlja jeste šta su marketinške osnove i da li će se ova industrija promeniti. Imajući u vidu njen ubrzan razvoj, pandemiju i tržišnu krizu, pretpostavka je da će u budućnosti manji broj ljudi raditi veći broj stvari.
S tim na umu, istražili smo i izvukli nekoliko veština koje će svaki marketinški stručnjak u sledećim godinama morati da poseduje.
Storytelling
Ova veština, čiji se engleski naziv odomaćio i kod nas, može se razumeti kao pričanje priča. Pokazalo se da ljudi vole da čuju priču i da će pre poverovati u nešto što ima svoje objašnjenje, poreklo i ideju koja stoji iza toga, nego u jednostavan spisak karakteristika.
Do sada su zaduženi za osmišljavanje i pisanje ovakvih priča bili kopirajteri. A sada će se očekivati od skoro svakog marketinškog stručnjaka da zna kako da pristupi pričanju priča.
Analitika
Jedan od osnovnih problema u marketingu jeste budžetiranje, odnosno rasipanje novca. Za mnoge to znači da će morati da pribegnu onome što ih je već čekalo, a to je ozbiljna analiza.
Velike kompanije ovo već znaju i ne donose nijednu odluku bez konsultacija sa analitičkim timom koji će im reći kakva je situacija na tržištu, na šta ciljna grupa najbolje reaguje i šta konkurencija radi po tom pitanju.
Od sada, ove veštine će se očekivati i od zaposlenih u marketingu, budući da svaki zahtev za određenim budžetom mora doći sa izveštajem i predviđanjem o tome šta će taj budžet doneti i kako će se uloženo vratiti.
Dizajn
Pre nego što se prepadnete, od vas kao marketinškog stručnjaka neće se očekivati da dizajnirate vizuelna rešenja za brendove koje zastupate. Ipak, biće neophodno da imate znanje o tome koje dizajnerske tehnike postoje i kako se sprovode, kako biste uštedeli vreme i sami predložili načine na koje se određeni problem može rešiti.
To podrazumeva saradnju sa dizajnerima, ali i sa art direktorima, kako biste došli do najboljeg pravca koji će se slagati uz ideju brenda. U međuvremenu, možete se upoznati i sa nekim od jednostavnijih dizajnerskih alata koji bi vam bili od pomoći, kao što je Canva.
Tehnologija
Greške ljudskog faktora se moraju svesti na minimum, a to znači da će određenim delom ljudske greške biti i neutralizovane. Zato sve veći broj kompanija pribegava automatizaciji.
To znači da ćete vi kao marketinški menadžer morati da budete obučeni i da znate kako da koristite sisteme za automatizaciju, kao što su HubSpot, SocialBakers ili WordPress.
Ovo su različiti softveri koji će vam pomoći da vodite bolju evidenciju o klijentima, da upravljate svojim nalozima na društvenim mrežama i da uređujete svoj sajt.
Nemojte računati na to da ćete uvek uz sebe imati tim ljudi koji će to raditi, već počnite da se obučavate i na ovom planu.
U doba krize, stručnjaci za marketing su na sebe preuzeli i uloge novinara, pa su izveštavali javnost o svemu što je neophodno da znaju.
Samim tim, pokazalo se da se jednostavno prilagođavaju novonastalim situacijama, a imajući u vidu da je marketing reaktivna industrija, sigurni smo da će ovi eksperti jednostavno da se adaptiraju na promene u njihovim ulogama.
Ako ste tek na početku, u boljoj ste poziciji, jer ćete se edukovati od novih osnova. Zato upišite obuku za marketinški menadžment i napravite ključni korak ka karijeri kakvu želite.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.