Četiri koraka do izbora prave boje brenda
Prilikom kreiranja logotipa, jedan od najvećih izazova kroz koji svaki dizajner pre ili kasnije prođe jeste – koju boju izabrati?
Ova naizgled jednostavna odluka može doneti niz reakcija koje nekada mogu biti pozitivne, a nekada u potpunoj suprotnosti sa samim brendom.
Dešavaće se, ali retko, da klijent sam izrazi želju ili ideju koju bi boju trebalo upotrebiti, ali ukoliko se bavite dizajnom, budite spremni na to da će ova odluka najčešće biti na vama.
Svaka boja nosi svoju emociju i poruku, zato je znanje o tome neophodno kako bi se kreirao identitet brenda koji će biti u korelaciji sa porukama i vrednostima koje on zastupa.
Zato smo pripremili nekoliko saveta koji će vam sigurno pomoći da izaberete boju za svoj brend.
Definišite svoje vrednosti
Pre nego što uzmete za primer Gugl (Google), čija je osnovna vrednost količina i različitost podataka (što se oslikava i u bojama brenda), razmislite o svojim vrednostima i onome što vaš brend zaista čini posebnim.
Na osnovu toga ćete izabrati osnovnu i maksimum još jednu boju, koje će dominirati kroz vašu komunikaciju sa javnošću. Nije jednostavno ograničiti se na ovaj način, ali kada izučite i prihvatite šta koja boja predstavlja, shvatićete zašto je važno da ne kombinujete emocije.
Izučite teoriju boja
Svaka boja i svaki ton nose određenu emociju, odnosno vrednost. To u praksi znači da ljudi, kada vide boju nekog brenda, već imaju delimično definisanu sliku o tome čime se taj brend bavi.
Pročitajte i zapamtite koje asocijacije i osećanja boja izaziva, a potom pronađite svoj brend u toj listi:
- crvena: strast, bes, brzina, upozorenje;
- narandžasta: zabava, živost, energija;
- žuta: mladost, prijateljstvo, sreća, radost;
- zelena: priroda, osveženje, rast, balans;
- plava: znanje, smirenost, poverenje;
- ljubičasta: posebnost, mudrost, spiritualnost, autoritet;
- ružičasta: nega, mekoća, nežnost;
- braon: ozbiljnost, pouzdanost, snaga, veza sa tlom;
- crna: luksuz, tajna, glamur, formalnost;
- bela: mir, pročišćenost;
Koja je ličnost vašeg brenda?
Kada odgovorite i na ovo pitanje, biće vam daleko jednostavnije da te odgovore ukrstite sa značenjima različitih boja i tako ćete doći do odgovora na pitanje na koju stranu treba da se okrenete.
Najbolji način da to ustanovite jeste da izaberete odgovore između dve krajnosti: da li je vaš brend ozbiljan ili razigran; miran ili energičan; korporativan ili neformalan; svakodnevan ili luksuzan; muški ili ženski?
Ovo zavisi od poruke koju želite da pošaljete ljudima. Ako se, primera radi, bavite analizom, onda će odgovori verovatno biti: ozbiljan, miran, korporativan itd. Razmislite dobro o vrednosti koju nudite, jer tu leži odgovor.
Testirajte
Pre nego što donesete određenu odluku, neophodno je da je testirate. Vama će se možda dopasti određena boja koja u različitim kulturološkim segmentima može imati različito značenje i čak izazvati problem.
Sa druge strane, možda vaša ciljna grupa ne povezuje vaš brend sa vrednostima koje boja prenosi i zastupa. Nijanse su izuzetno bitne, jer na primer, ljubičasta boja u isto vreme može imati i mušku i žensku energiju.
Zato je bitno da u svakom trenutku možete da testirate to što ste napravili, pokažete nekome i čujete različita mišljenja. Možda ste pogodili u centar, a možda ste i potpuno promašili, ali nećete znati dok ne isprobate.
Naučite kako
Teorija boja i njihovog uklapanja je nauka koja se ozbiljno izučava u dizajnerskim vodama. To nije jednostavna odluka i iza nje stoji ozbiljno istraživanje. To je samo jedan segment ovog posla, a sve to sigurno ne možete naučiti na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Posvetite barem godinu dana usavršavanju kako biste došli do konkretnih informacija i znanja.
Upišite grafički dizajn i ovladajte veštinama neophodnim za građenje jednog brenda.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.