Kako sa dizajnom ući u muzičku industriju

 
  • 0

Ovo je prilika za vas da se ukrcate na voz u kome još nema previše putnika

Očigledno je da muzička industrija u Srbiji cveta. Kom god muzičkom pravcu da ste naklonjeni, možete pronaći nešto za svoj ukus.

S jedne strane je domaća folk industrija, koja već tradicionalno predstavlja osnovnu podlogu za sva slavlja ili bitne događaje u našem narodu.

Tu je takođe i rok scena, koja živi tokom cele godine, kako na festivalima, tako i u barovima.

Uz to, imate i kombinaciju elektronskog zvuka i novog talasa, kroz različite mlade bendove i sa druge strane svega toga – alternativnu scenu, koja je nikad dominantija.

U ovoj industriji ne zarađuju samo muzičari, već svi koji rade na njihovim nastupima, albumima, produkciji i naravno na – brendiranju. Pored zvuka, svi ovi pravci takmiče se i u još nečemu – u vizuelnom identitetu.

Ako ste dizajner, ovo je prilika za vas da se ukrcate na voz u kome još nema previše putnika i kroz ovih nekoliko saveta naučite kako da dizajnirate za muzičku industriju.

Eksperimentišite

Muzika je slobodna. Ne postoje pravila ili ograničenja koja će prekinuti kreativnost jednog muzičara ili pesnika tokom kreiranja nove numere.

Zato je neophodno da i dizajn koji je prati bude isti takav.

Ne plašite se i zaboravite na konvencionalno. Istražite svetske bendove i pronađite inspiraciju, a onda isprobajte sve ono o čemu ste sanjali na delu, bilo kroz logo ili kroz neki promotivni materijal. Eksperimentišite sa bojama, oblicima, fontovima.

Neophodno je da izađete iz postojećih okvira, jer ćete samo tako doći do kvalitetnog rešenja.

Izaberite i savladajte alate

Pre svega, bitno je da se opredelite za vizuelni segment kojim ćete se baviti.

Ne zaboravite da i u domaćoj muzičkoj industriji postoje spotovi visoke produkcije, puni efekata i ideja koje samo dizajneri mogu proizvesti. Ukoliko je to ono što želite da radite, neophodno je da se upoznate sa 3D softverima.

S druge strane, možda ćete raditi omote albuma, sređivati fotografije ili praviti promotivne materijale, a za to će vam svakako biti potreban Photoshop, ili sve popularniji Affinity, za koji su se opredelili mnogi dizajneri iz ove industrije.

Prikupite informacije

Ono u čemu je muzička industrija ista kao i sve druge industrijske grane jesu klijenti. A svi oni imaju nešto zajedničko – nedovoljno informacija.

Ukoliko želite da napravite dobar i kvalitetan dizajn, na vama je da dođete do svih informacija koje su vam potrebne da biste u tome bili uspešni.

Ne gajite predubeđenje da klijenti ne žele da vam pruže odgovore. Reč je o tome da ih ni oni sami prečesto nemaju. Zato je važno da postavite prava pitanja kako biste znali – šta je to što žele, da li imaju nekakve ideje ili inspiraciju i koji osećaj žele da izazovu.

Napravite showreel

U statičnim industrijama, klijenti vole da listaju portfolio. U muzičkoj industriji, video-materijal je važniji od svega. Zato, ako želite da dođete do klijenata i da se istaknete u odnosu na ostale dizajnere, napravite video-spot o svojim dosadašnjim projektima, inspiraciji, idejama i radovima.

Razmišljajte o tome kao o oglasu za vaš rad i trudite se da ne bude kraći od jednog, ni duži od tri minuta.

Zato su početak i kraj najbitniji, pa tu bacite udicu i prezentujte svoju ideju. Ne radite showreel na brzinu, već se potrudite da uložite vreme, znanje, stručnost i inspiraciju u to, budući da je ovo najbolji način da dođete do klijenata koje želite.

Naučite kako

Spoj ove dve industrije može vam doneti mnogo. Zato je neophodno da, ukoliko se opredelite da uđete u to, budete spremni i upućeni u sve što vas čeka. Ne gubite vreme na kratkim kursevima koji će vas naučiti samo osnovama, već posvetite barem jednu godinu usavršavanju kako biste ovladali svim veštinama koje će vam biti potrebne za ovaj poduhvat.

Upišite obuku za grafički dizajn i postanite jedan od prvih dizajnera muzičke industrije kod nas.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA