Četiri pravila kvalitetne poslovne ponude u marketingu
Biti uspešan u osmišljavanju poslovnih ponuda znači dobiti klijenta. Zato se postavlja pitanje – kako to možete učiniti sa najvećim šansama za uspeh
Pič (od engleske reči pitch) je postao termin koji se sve češće koristi u marketinškim krugovima.
Ovaj termin se tako spontano uselio u govor profesionalaca iz ove oblasti da ga sve češće možete čuti i u neformalnim razgovorima. „Jeste li spremili pič za onu ideju klijenta?”, „Poslaću večeras drugarima pič da odemo do onog restorana” i slično.
Šta pič zapravo predstavlja i šta znači za jednog početnika u marketingu?
Pič, naime, predstavlja predlog određenog tipa saradnje ili proizvoda potencijalnom klijentu, sa krajnjim ciljem sticanja određene vrednosti, bila ona materijalnog tipa ili bilo kog drugog. Mnoge agencije funkcionišu upravo ovako, uz tu razliku što je klijent taj koji raspisuje pič, to jest poslovni predlog, i čeka prijave za rešenje tog zadatka od različitih agencija.
Biti uspešan u osmišljavanju poslovnih ponuda znači dobiti klijenta. Zato se postavlja pitanje – kako to možete učiniti sa najvećim šansama za uspeh?
Istražite sve o klijentu
Pre nego što uopšte počnete da radite na ideji, kome god da je ponudite, važno je da imate sve informacije o toj osobi.
To znači da ćete se informisati detaljno o svim prethodnim projektima potencijalnog klijenta, pronaći zajedničke elemente i uraditi analizu kampanja, kako biste videli kakva vrsta predloga je do sada imala najveće šanse da bude prihvaćena.
Tek na osnovu tih saznanja ćete osmisliti pristup i strategiju kako biste znali kako najbolje da strukturirate svoju prezentaciju.
Izaberite prave alate
Pre nego što počnete svoje ideje da stavljate na papir, morate pobrojati i izabrati sve alate i softvere koje ćete usput koristiti.
Počnite od dizajna. Da li imate dovoljno iskustva da sami kreirate grafička rešenja u Fotošopu? Ukoliko to ne umete, upotrebite Canvu, online alat za amaterske dizajnere koji će vam sigurno biti intuitivniji. Želite da pravite prezentaciju od bele stranice? Onda izaberite PowerPoint.
Isplanirajte svaki korak koji će uslediti, kako ne biste kasnije trošili vreme na isprobavanje novih tehnika koje do sada niste testirali.
Ne pratite slepo scenario
Kada budete imali finalnu prezentaciju spremnu za izlaganje, morate biti pripremljeni za sve scenarije na samom susretu s klijentom.
To ne znači da ćete napamet naučiti kako da predstavite ideju. Radije se potrudite da s vremena na vreme improvizujete i prilagodite sadržaj vašeg izlaganja osobi koja je ispred vas i kojoj bi trebalo da prodate koncept.
Ovde će vam dobro doći životno iskustvo u prepoznavanju ljudi i njihovih stilova, kako biste mogli da reflektujete ponašanje koje je očekivano i primenite ga na svoj poslovni predlog. Prilagodite se datoj situaciji.
Vežbajte!
Osnovni preduslov za dobru prezentaciju jeste da u nju verujete, odnosno da svaka reč koju napišete ima vrednost iza koje možete da stanete.
Tako ćete izbeći neprijatna pitanja na koja ne možete da pružite odgovor, jer kada neku priču gradite od početka, kao što je ideja o vašem proizvodu ili usluzi koju nudite, onda vam je svaki segment dobro poznat.
Zato nemojte biti u zabludi da vam vežba nije potrebna, jer koliko god da poznajete tu materiju, morate znati kako na najbolji način da je predstavite. Stanite ispred ogledala i ponavljajte prezentaciju sve dok i sami ne poverujete u to što govorite. Ili vežbajte s prijateljima i ukućanima, dok njih ne ubedite.
Osmišljavanje ponude, pisanje, dizajn, kreativnost koja je potrebna da se uloži u to, pa čak i poznavanje dizajnerskih i prezentacionih alata, sve to spada u oblast marketinga i oglašavanja. To je dinamičan i kreativan posao koji ne može svako da radi, ali donosi veliku satisfakciju kada se posao dobro obavi. Naravno, kako biste mogli da se uključite u ovu oblast, neophodna su vam znanja, a njih ćete steći samo ako upišete menadžment u marketingu i posvećeno radite na svojoj edukaciji.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.