Karijera u PR-u i marketingu? Evo šta vam je potrebno za uspeh
Sve kompanije moraju da svoje proizvode ili usluge plasiraju ciljanoj publici i za to je potreban posvećen tim ili pojedinac, tako da su marketing i PR važni za svako poslovanje.
U najvećem broju firmi danas su odeljenja za PR i marketing integrisana ili usko povezana. Kada žele da angažuju osobe za rad u ovim sektorima, poslodavci će najčešće tražiti nekoga ko je visoko motivisan i dobar u komunikaciji, ali postoje i druge važne karakteristike i veštine koje bi trebalo da posedujete da biste zaista uspeli u ovom poslu. Ako sebe prepoznajete u sledećim karakteristikama, karijera u komunikacijama je pravi izbor za vas.
Kreativnost
Kada razmišljate o prezentovanju svojih ideja u javnosti, kreativnost je jedna od prvih stvari koje vam padaju na pamet.
Kako se ova kreativnost ispoljava u marketingu i u odnosima s javnošću?
Morate imati kreativna rešenja za rešavanje poslovnih problema, kao i za nove načine komunikacije sa klijentima i kolegama.
Osmišljavanje ideja je važno, ali predstavlja tek početak. Najuspešniji znaju i kako da te ideje sprovedu u delo i konačno – kako da dođu do pozitivnih rezultata.
Kada se radi o plasiranju brendova, teško je biti originalan. Drugačiji pogled na stvari, kreativnost i organizacione sposobnosti za implementaciju marketinške ili PR kampanje mogu vam dati prednost kada reklamirate proizvod ili uslugu.
Ako želite da se bavite ovim poslom, učite od najboljih. Kada gledate promotivne kampanje velikih kompanija, pokušajte da se fokusirate na to šta one zapravo žele da postignu.
A onda razmislite o tome šta biste vi uradili drugačije. Imate li neku ideju kojom biste poboljšali efekte kampanje, da li biste promenili nešto u tekstu ili u izboru muzike koja prati kampanju, ili nešto treće?
Veštine komunikacije
I marketing i odnosi s javnošću se tiču komunikacije.
Ali komunikacija je dvostrana. Ne samo da ćete morati da budete odličan i samouveren govornik, već će biti važno i to kako slušate svog sagovornika. Ove veštine, srećom, nisu privilegija samo onih koji su studirali jezike, lingvistiku ili psihologiju. Kojim god da ste se poslom bavili, za šta god da ste se školovali do sada, ako imate sposobnost da jasno i bez konfuzije razgovarate na bilo koju temu, već posedujete potencijal za dobrog komunikatora.
Komunikacija se odnosi i na to kako odgovarate na reakcije i potrebe različitih tipova ljudi, posredstvom različitih kanala, odnosno medija (štampa, mejlovi, elektronski mediji, društvene mreže...). Razumevanje suptilnih razlika među ljudima, ali i među raznorodnim sredstvima komunikacije u ovom slučaju je presudno. Drugim rečima, ono što odgovara jednom tipu klijenata ili predstavlja odgovarajući način prezentovanja putem jednog medija može biti potpuno pogrešan pristup kada se radi o drugim osobama ili sredstvima informisanja.
U eri digitalnog sadržaja neophodno je da posedujete dobre pisane komunikacijske veštine, bez obzira na to da li pišete objave na društvenim medijima, mejlove, saopštenja za medije, blog ili marketinški plan.
Veštine analitičkog i kritičkog razmišljanja
Ako radite u PR-u ili marketingu, rešavanje različitih problema ispuniće veliki deo vašeg vremena. Biće vam potrebne snažne analitičke veštine da biste razumeli potrebe postojećeg tržišta i identifikovali prepreke za sticanje šire publike za vaš proizvod ili uslugu.
Što bolje razumevanje vašeg postojećeg i potencijalnog tržišta ključno je polazište za pokretanje bilo koje uspešne poslovne strategije. Primera radi, prodavci se često oslanjaju na informacije o ponašanju kupaca prikupljene putem fokus grupa, intervjua ili softvera poput Gugl analitike.
Od vas će se tražiti da ne samo prepoznate probleme, već i da analitički posmatrate tržište, kako biste pronašli rešenja. Na ovaj način kritičko razmišljanje zapravo vodi kreativnosti – tek nakon što nešto potpuno shvatite, možete početi da nudite originalna rešenja.
Digital
Kao i sve savremene grane poslovanja, marketing i PR se sve više zasnivaju na modernoj tehnologiji.
Da biste bili uspešni u poslu, morate posedovati odnegovane digitalne veštine. Društveni mediji, optimizacija za pretraživačke sisteme (SEO), analitički alati i mejl kampanje su četiri ključna dela modernog marketinga. Osnove IT poslovanja u marketingu i PR-u, osnovne tehnike kodiranja, grafičkog dizajna, video-produkcijskih veština mogu vam zaista pomoći da se istaknete u poslu.
Danas se dobri marketinški i PR potezi povlače zahvaljujući podacima koje posedujete. Nije teško formirati načine obraćanja klijentima u skladu sa ciljnim grupama, jer nam moderne tehnologije pružaju mnogo informacija o sadašnjim i potencijalnim klijentima.
Preciznost u poslu
Oštro oko za detalj je neophodno i u marketingu i u odnosima s javnošću.
Bilo da se radi o sadržaju za web sajt, novinskom članku ili oglasu, ono što bi mogla biti odlična marketinška ili PR kampanja može se pretvoriti u medijsku katastrofu zbog dve pogrešne reči ili nepromišljene šeme boja. Ne pretpostavljajte da ste sve uradili dobro – proverite i proveravajte ponovo.
Obraćanje posebne pažnje na detalje može vam pomoći i da se istaknete u poslu. Ako primećujete greške i sprečavate da one izađu u javnost, bićete uspešni u timskom radu, jer je ova veština ključna za saradnju.
Da biste smanjili broj svojih grešaka, važno je da svaki projekat završite i pre vremena i tako omogućite sebi da na miru detaljno prekontrolišete urađeni posao.
Komercijalna svest
Komercijalna svest se uglavnom dovodi u vezu sa finansijama i bankarstvom, ali je zapravo izuzetno važna u PR-u i marketingu. Da biste sprovodili uspešne kampanje, morate poznavati branšu u kojoj vaša firma radi i morate znati da pretpostavite komercijalne implikacije određenih akcija.
Upoznavanje sa vestima iz vaše poslovne oblasti, poznavanje ključnih poslovnih trendova, praćenje novosti i blogova neophodni su za uspeh.
Mnogo je profesionalnih i ličnih veština koje bi trebalo usvojiti ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru u oblasti PR-a i marketinga. Ako dovoljno radite na sebi, imate talenta i volje, pred vama je uzbudljiva i dinamična karijera, koja vam može doneti i novac i uspeh.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.