Veselin Jevrosimović: Podrška na daljinu

 
  • 0

Sigurno je da će jedna od pozitivnih posledica nevolje koja nas je zadesila biti unapređena računarska pismenost

Prošle sam nedelje pisao o radu od kuće kao načinu da se smanji kretanje i direktni kontakti među ljudima. Time usporavamo širenje infekcije, čuvamo živote najugroženijih i dajemo svoj doprinos u pomoći zdravstvenim radnicima i svima koji se požrtvovano bore da prebrodimo pandemiju.

Rad na daljinu podrazumeva da u svojoj kući na raspolaganju imate osnovne alate za obavljanje posla, ali i dodatne sisteme koji u klasičnom poslovnom okruženju nisu neophodni. Posao ljudi koji su zaduženi za IT podršku zbog toga se značajno komplikuje. U jednostavnom scenariju kada neki zaposleni ponese svoj laptop računar kući kako bi mogao da radi bez odlaska na posao, postoje brojni problemi.

Veselin Jevrosimović, Srbija Maraton Komtrejd Comtrade Serbia Marathon Foto: Marko Jovanović

Prvi je pristup zaštićenoj i zatvorenoj kompanijskoj mreži. Za ovo je potrebno obezbediti virtuelnu privatnu mrežu (VPN), što znači instalaciju neophodnog softvera, definisanje prava pristupa i obuku zaposlenih za povezivanje i korišćenje.

Druga bitna komponenta rada od kuće je korišćenje sistema za komunikaciju. Idealno je da firme imaju svoje namenske platforme za ovu namenu, umesto da se koriste javni servisi koji su ovih dana ionako preopterećeni. Obično je to poslovna verzija nekog od poznatih softvera za instant komunikaciju, koja se namenski instalira na kompanijske servere, a o čijem radu brine IT podrška. Naravno da se u svakodnevnom poslu dešavaju problemi sa opremom i softverom. U vanrednoj situaciji, kada god je to moguće, problem treba rešiti daljinski, bez potrebe za direktnim kontaktom.

Stručnjaci u IT sektorima firmi za ovu namenu mogu da obezbede sisteme daljinske podrške pomoću kojih mogu da priđu računaru zaposlenog i na licu mesta izvrše potrebna podešavanja. U slučaju da je oprema neispravna, treba obezbediti odgovarajuće količine zamenskih uređaja i način da se oni dostave zaposlenom. Sve ovi su relativno novi logistički i organizacioni problemi koje neko mora da reši.

U ovom trenutku, u celom svetu, stručnjaci zaduženi za IT podršku imaju pune ruke posla i njihov značaj vidljiviji je nego ikada. Nije zanemariva ni njihova uloga IT edukatora. Ako uzmemo u obzir da svi zaposleni koji to mogu rade od kuće, da učenici i studenti daljinski pohađaju časove, a da nastavnici koriste platforme za elektronsko učenje, onda je sigurno da će jedna od pozitivnih posledica nevolje koja nas je zadesila biti unapređena računarska pismenost.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA