Facebook uskoro predstavlja svoju kripto valutu - da li je to dobar potez?

 ≫ 
  • 0

Dr Goran Kunjadić, specijalista za IT bezbednost i kriptozaštitu, nam u kolumni ove nedelje otkriva šta nam sve donosi Facebookova kripto valuta.

Društvene mreže su danas uobičajeni način komuniciranja, proširivanje poslovne i lične mreže kontakata. Ako uzmemo u obzir da je njihov razvoj započeo početkom ovog veka, možemo konstatovati da su doživele pravi procvat za relativno kratko vreme.

Milenijalci, deca rođena u ovom veku verovatno ne bi mogli ni zamisliti život bez socijalnih medija.

Danas je društveno umrežavanje suštinski deo života ljudi iz čitavog sveta.

Socijalno umrežavanje je oblik društvenih medija koji se koriste za interaktivne, obrazovne, informativne ili zabavne svrhe. Društveni mediji postoje u mnogim oblicima pri čemu su svi su međusobno povezani.

Snaga društvenih medija se ogleda u mogućnosti iskazivanja različitih viđenja pojedinih pojava ili događaja pri čemu često dolazi do formiranja preovlađujućeg mišljenja. Naravno, jednako su česti slučajevi kada svako ostaje na svojim pozicijama.

Fejsbuk, Facebook, Logo Foto: Tanjug/AP

Postoje i teoretičari zavere koji tvrde da su socijalne mreže formirane radi nametanja mišljenja, odnosno formiranje javnog mnjenja od strane centara moći pri čemu ne postoje dokazi niti da je tvrdnja tačna niti da nije. O ovom pitanju se takođe vode diskusije i svako može slobodno formirati svoje mišljenje.

Komercijalizacija društvenih mreža je usledila ubrzo po njihovom nastanku. Danas se koriste za promociju različitih proizvoda, kompanija i organizacija. Kao sredstvo za reklamu i promociju proizvoda, mreže su se izvanredno pokazale i u velikoj meri su zamenile klasična oglašavanje u nekada dominantnim papirnim časopisima.

Bitcoin Foto: Coindesk

Ipak, nedostaje im jedna komponenta da bi socijalni mediji bili kompletni a to je sistem plaćanja. Za sada se plaćanja roba i usluga vrši korišćenjem standardnih valuta iza kojih stoje države. Načini plaćanja su, naravno, elektronski i koristi se usluge kompanija kao što su PayPal, Due, Stripe i mnoge druge.

Kripto valute su potakle vlasnike socijalnih medija na razmišljanje o mogućoj primeni prilikom plaćanja u okviru mreže, o čemu smo pisali u jednom od prethodnih nastavaka. Nakon detaljnih analiza i pregovora između različitih kompanija izgleda da je došao trenutak uvođenja prve kripto valute jedne socijalne mreže.

Fejsbuk, Facebook, Logo Foto: Tanjug/AP

Radi se o najrasprostranjenijoj socijalnoj mreži - Facebook koja trenutno ima nešto preko 2,3 milijarde korisnika. Uvođenje kripto valute Facebook mreže pod nazivom Libra, podržalo je više kompanija koje su u tome pronašle svoj interes. Među kompanijama koje su uzele učešće u ovom poduhvatu su: Visa, Mastercard, Uber, PayPal, Booking.com i druge od kojih će svaka kompanija uložiti po 10 miliona dolara u projekat.

Nova kripto valuta bi, prema najavama, trebalo da bude predstavljena 18. juna ove godine dok se rad u punom kapacitetu očekuje naredne godine.

Nove tehnologije su donele i nove ideje i novi način razmišljanja. Finansijska tržišta se dinamično menjaju i jedino što je izvesno je sama promena. Kripto valute nastavljaju da menjaju naše živote i šta će nam novo doneti, saznaćemo uskoro.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA